Close Menu
    پست های اخیر

    جایگاهداران CNG در انتظار مصوبه افزایش حق العمل

    خرداد 10, 1404

    نشان طلای FEAS برای ششمین سال متوالی به کارگزاری مفید رسید

    خرداد 10, 1404

    واکنش به پرداخت هدیه ۷۰ میلیونی به نوزادان

    خرداد 10, 1404
    Facebook X (Twitter) Instagram
    اخبار روز
    • صفحه اصلی
    • اقتصادی
    • بورس
    • سیاسی
    • وام
    نیوز 01
    اخبار روز
    Home»اقتصادی»جایگاهداران CNG در انتظار مصوبه افزایش حق العمل
    اقتصادی

    جایگاهداران CNG در انتظار مصوبه افزایش حق العمل

    مدیر سایتBy مدیر سایتخرداد 10, 1404بدون دیدگاه3 Mins Read


    به‌گزارش ایسنا، حمیدرضا سهرابی با بیان اینکه بر اساس مصوبه هیئت وزیران در سال ۱۳۹۹، تعیین حق‌العمل جایگاه‌های عرضه سوخت سی‌ان‌جی به کارگروهی متشکل از سازمان برنامه‌وبودجه، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و وزارت نفت واگذار شد، اظهار کرد: این کارگروه هر سال با توجه به هزینه‌های جاری، حق‌العمل منصفانه را محاسبه و به کمیسیون اقتصادی دولت اعلام می‌کند. کمیسیون اقتصادی نیز پس از بررسی، آن را برای تصویب به هیئت وزیران ارائه می‌دهد.

    وی درباره نحوه تعیین مبلغ ریالی حق‌العمل گفت: میزان پرداختی بسته به نوع جایگاه متفاوت است؛ جایگاه‌های تحت اختیار شهرداری‌ها، جایگاه‌های خصوصی با تجهیزات رایگان، و جایگاه‌های کاملاً خصوصی در کلان‌شهرها و غیرکلان‌شهرها هرکدام رقم متفاوتی دریافت می‌کنند. اما به‌طور میانگین اکنون می‌توان عددی حدود ۷۸۰ تومان را به ازای هر مترمکعب در نظر گرفت. این رقم نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش داشته؛ به‌طوری که میانگین سال قبل حدود ۶۱۲ تومان بوده است.

    سخنگوی انجمن سی‌ان‌جی کشور با بیان اینکه این ارقام با احتساب مالیات بر ارزش‌افزوده اعلام می‌شود، افزود: ۱۰ درصد مبلغ پرداختی باید به سازمان امور مالیاتی پرداخت شود. کارشناسی این ارقام در کمیسیون‌های اقتصادی دولت انجام شده، صورت‌جلسه شده و ۷۰ درصد به تأیید نهادهای نظارتی رسیده است و مبنای قانونی دارد و تنها درخواست ما نیست.

    سهرابی در ادامه با اشاره به ظرفیت واقعی و مصرف فعلی سی‌ان‌جی در کشور گفت: در حال حاضر ظرفیت تأمین سی‌ان‌جی روزانه ۴۵ تا ۵۰ میلیون مترمکعب است، اما در سال ۱۴۰۲ این عدد تنها ۲۳ میلیون مترمکعب در روز  بود و امروز به حدود ۱۶ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

    وی کاهش مصرف سی‌ان‌جی را ناشی از دلایل متعدد دانست و توضیح داد: یکی از مهم‌ترین دلایل، فاصله ناچیز قیمتی بین بنزین و سی‌ان‌جی است. همچنین تولید خودروهای دوگانه‌سوز که باید بر عهده خودروسازان باشد، طی سال‌های اخیر به‌شدت کاهش یافته است. هرچند در یکی دو سال اخیر تلاش‌هایی برای احیای آن شده، اما هنوز کافی نیست.

    سخنگوی انجمن سی‌ان‌جی کشور با اشاره به مشکلات اساسی جایگاه‌های سی‌ان‌جی گفت: در بسیاری از جایگاه‌ها با قطعی برق مواجه هستیم و این موضوع تأثیر مستقیمی بر کاهش عرضه دارد.

    سهرابی در پایان خاطرنشان کرد: مسئله حق‌العمل جایگاه‌ها سال‌هاست مورد غفلت قرار گرفته و اگر این روند ادامه یابد، آینده سی‌ان‌جی در کشور در معرض نابودی قرار می‌گیرد. در شرایط فعلی که با ناترازی بنزین مواجه هستیم، تنها گزینه عملیاتی برای جبران آن، گسترش استفاده از سی‌ان‌جی است؛ اما این مهم نیازمند توجه فوری و جدی دولت است.



    منبع

    مدیر سایت
    • Website

    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    پست های اخیر
    آخرین پست ها
    درباره ما

    جدیدترین اخبار سیاسی-اقتصادی-فرهنگی و ورزشی

    خدمات
    • یدک کش کرج | امداد خودرو و مکانیک سیار
    • امداد خودرو بوشهر | تماس با مکانیک سیار و یدک کش
    • یدک کش بوشهر | تماس فوری با امداد خودرو و مکانیک سیار
    • مکانیک سیار کرج | شماره امداد خودرو
    • امداد خودرو کرج | شماره یدکش و مکانیک سیار
    • شماره یدک کش کرج | امداد خودرو و مکانیک سیار شبانه روزی
    پوشش
    • پنچرگیری سیار کرج
    • یدک کش اصفهان | تلفن تماس یدکش چرخگیر نیسان
    • حمل خودرو تهران | یدکش کش شبانه روزی تهران
    • مکانیک شبانه روزی تهران | شماره امداد خودرو و یدک کش
    • اخبار اقتصادی

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.