با استفاده از کد دستوری،

واریز اعتبار گام سوم از مرحله دوم طرح کالابرگ الکترونیکی از امروز چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۴ به حساب سرپرستان خانوار دهکهای درآمدی چهارم تا هفتم آغاز شد.
به گزارش بورسنیوز، واریز اعتبار گام سوم از مرحله دوم طرح کالابرگ الکترونیکی از امروز چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۴ به حساب سرپرستان خانوار در دهکهای درآمدی چهارم تا هفتم آغاز شد.
مرحله دوم طرح کالابرگ الکترونیکی با واریز اعتبار به حساب سرپرستان خانوار تحت پوشش سازمانهای حمایتی (بهزیستی و کمیته امداد) از تاریخ ۱۳ فروردین ۱۴۰۴ شروع شد. در این راستا، گام دوم از مرحله دوم برای دهکهای درآمدی اول تا سوم در تاریخ چهارشنبه ۲۰ فروردین پرداخت گردید. خانوارهای مشمول در دهکهای چهارم تا هفتم از سومین گام مرحله دوم از تاریخ ۲۷ فروردین به بعد میتوانند از اعتبار تخصیصی بهازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان برای خرید کالاهای اساسی بهرهبرداری کنند.
این طرح به منظور حمایت از معیشت خانوارهای مشمول و تقویت سبد غذایی دهکهای اول تا هفتم اجرا میشود. بر این اساس، دهکهای اول تا سوم بهازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان و دهکهای چهارم تا هفتم بهازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان اعتبار دریافت خواهند کرد. این اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی شامل اقلامی از گروههای لبنیات، پروتئین و خواربار اختصاص مییابد.
ویژگیهای طرح کالابرگ الکترونیکی به شرح زیر است:
مشمولان میتوانند متناسب با نیاز خود کالاهای تعیینشده را خریداری کنند.
– هیچ محدودیتی در مقدار خرید هر کالا و برند خاصی وجود ندارد. در صورت خرید بیش از سقف اعتبار تخصیصی، مابهالتفاوت باید توسط خریدار پرداخت شود.
– امکان خرید در چند نوبت وجود دارد و نیازی به استفاده از کل اعتبار در یک مرحله نیست.
– اعتبار طرح کالابرگ الکترونیکی تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۴ قابل استفاده و برداشت است.
– خریداران میتوانند محصولات تولیدکنندگان مختلف را از گروههای کالایی مدنظر انتخاب کنند.
این طرح در بیش از ۲۳۰ هزار فروشگاه عمده، خرد و ۱۱ فروشگاه زنجیرهای (از جمله افق کوروش، اتکا، جانبو، دیلی مارکت، رفاه و …) اجرا میشود. مشمولان میتوانند برای مشاهده فروشگاهها و اطلاع از مانده اعتبار خود، اپلیکیشن «شما» را از خدماتدهندگان مختلف همچون «بازار» و «مایکت» دانلود و نصب کنند.
همچنین، امکان استعلام مانده اعتبار از طریق کد دستوری ۱۴۶۳۵۰۰ فراهم شده است. مرکز تماس ۰۲۱-۶۳۶۹ نیز آماده پاسخگویی به سؤالات و درخواستهای مشمولان طرح است. برای تسهیل در فرایند آگاهی از موجودی اعتبار، میزان موجودی از طریق سرشماره V. Refah برای سرپرستان خانوار پیامک خواهد شد.
این تصمیم با هدف کاهش مراجعه مشمولین طرح به کد دستوری و اپلیکیشن «شما» اتخاذ شده است. پیامک ارسالی شامل میزان «اعتبار کالابرگ» بوده و فاقد هر گونه «لینک» است.
دومین مرحله از طرح کالابرگ الکترونیک از ۱۳ فروردینماه با هدف حمایت از معیشت خانوارها و جامعه هدف (هفت دهک اول درآمدی) آغاز شده و از امروز (۲۰ فروردینماه) حساب سرپرستان خانوارِ دهکهای درآمدی اول تا سوم شارژ شده است. سرپرستان خانوارِ حدود ۳۰ میلیون نفر از هموطنان از امروز میتوانند با مراجعه به ۲۳۰ هزار فروشگاه، ۱۱ قلم محصول تعریف شده در طرح را به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان برای هر یک از اعضای خانواده خود خریداری کنند.
دهکهای ۴ تا ۷ درآمدی نیز از ۲۷ فروردین میتوانند به ازای هر فرد ۳۵۰ هزار تومان خرید کنند.
برای استعلام اعتبار کالابرگ، میتوانید به فروشگاههای زنجیرهای مراجعه کنید و همچنین با استفاده از اپلیکیشن «شما»، از مانده حساب و فروشگاههای نزدیک به محل سکونت خود مطلع شوید.
روشهای استعلام کالابرگ عبارتند از:
۱- شمارهگیری کد دستوری ۱۴۶۳۵۰۰
۲- استفاده از اپلیکیشن «شما»، قابل دانلود از کافه بازار یا مایکت.
۳- استعلام اعتبار از طریق سامانههای آنلاین مانند «وزارت رفاه» و «کالابرگ الکترونیک».
۴- استعلام دهکبندی خانوار با شمارهگیری کد کد ملی۴۳۸۵۷۴.
۵- وارد کردن کد ۱۴۶۳۵۰۰ یا ۲۸۷۸۸ و ثبت کد ملی سرپرست خانوار در صفحه تماس.
انتهای پیام/