Close Menu
    پست های اخیر

    کاهش تدریجی دما در استان البرز به همراه وزش باد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

    تیر 10, 1404

    کاهش ۳۵ درصدی مصرف سوخت در تارا هیبریدی

    تیر 10, 1404

    شکایت ایران از مدیرکل آژانس بین المللی اتمی به شورای امنیت

    تیر 10, 1404
    Facebook X (Twitter) Instagram
    اخبار روز
    • صفحه اصلی
    • اقتصادی
    • بورس
    • سیاسی
    • وام
    نیوز 01
    اخبار روز
    Home»اقتصادی»کاهش ۳۵ درصدی مصرف سوخت در تارا هیبریدی
    اقتصادی

    کاهش ۳۵ درصدی مصرف سوخت در تارا هیبریدی

    مدیر سایتBy مدیر سایتتیر 10, 1404بدون دیدگاه2 Mins Read



    به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایکوپرس، مهدی پازوکی، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو با اعلام این خبر افزود: سامانه هیبرید در این خودرو دارای توان ۱۵۰ کیلووات (۲۰۰ اسب بخار) و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر در حالت موازی است که برای یک خودرو سدان قابلیت رانندگی بسیار جذابی را ایجاد می‌کند.

    وی ادامه داد: در فاز نخست، گیربکس DHT روی محصول تارا هیبریدی با موتور TU۵ NA به‌روزرسانی‌شده و مبتنی بر چرخه اتکینسون نصب خواهد شد. تیراژ اولیه تولید این خودرو شش هزار دستگاه خواهد بود که در سال ۱۴۰۶ به ۳۰ هزار دستگاه در سال افزایش می‌یابد.

    به گفته وی، این گیربکس در فاز بعدی توسعه، از سال ۱۴۰۷ بر روی خودروی ری‌را با موتور توربوشارژ TU۵ TC نیز نصب خواهد شد. پروژه DHT یکی از مهم‌ترین طرح‌های فن‌آورانه ایران‌خودرو در مسیر تحول صنعت خودرو و ارتقای بهره‌وری و سازگاری با محیط‌زیست به‌شمار می‌رود.

    پازوکی با اشاره به ویژگی‌های تارا هیبریدی گفت: این خودرو با کانسپت HEV طراحی شده که از نظر فنی، بهترین گزینه برای شرایط فعلی ایران است، زیرا برخلاف خودروهای PHEV، نیاز به اتصال به برق شهری ندارد و تمام فرایند شارژ باتری به‌ صورت داخلی انجام می‌شود. در این فن‌آوری، موتور برقی مسوول شتاب‌گیری است و در زمان ترافیک شهری، موتور احتراقی خاموش می‌ماند.

    وی افزود: باتری مورد استفاده در تارا هیبریدی ظرفیت ۱.۸ کیلووات‌ساعت دارد و مصرف سوخت آن به ۴.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کاهش یافته است که نسبت به مدل بنزینی تارا، کاهش مصرفی معادل ۳۵ درصد را نشان می‌دهد.

    معاون طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو خاطرنشان کرد: در این ساختار، بازدهی موتور احتراق داخلی که در حالت سیکل شهری حدود ۱۲ درصد است، با استفاده از سیکل اتکینسون و بهینه‌سازی ساختاری به ۳۵ درصد افزایش یافته و همین موضوع نقش کلیدی در کاهش مصرف و ارتقای عملکرد کلی خودرو دارد.

    با تحقق این پروژه، ایران‌خودرو گام بلندی به سوی بومی‌سازی فن‌آوری‌های روز خودروهای هیبریدی و کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی برخواهد داشت.



    منبع

    مدیر سایت
    • Website

    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    پست های اخیر
    آخرین پست ها
    درباره ما

    جدیدترین اخبار سیاسی-اقتصادی-فرهنگی و ورزشی

    خدمات
    • یدک کش کرج | امداد خودرو و مکانیک سیار
    • امداد خودرو بوشهر | تماس با مکانیک سیار و یدک کش
    • یدک کش بوشهر | تماس فوری با امداد خودرو و مکانیک سیار
    • مکانیک سیار کرج | شماره امداد خودرو
    • امداد خودرو کرج | شماره یدکش و مکانیک سیار
    • شماره یدک کش کرج | امداد خودرو و مکانیک سیار شبانه روزی
    • امداد خودرو بوشهر
    پوشش
    • پنچرگیری سیار کرج
    • یدک کش اصفهان | تلفن تماس یدکش چرخگیر نیسان
    • حمل خودرو تهران | یدکش کش شبانه روزی تهران
    • مکانیک شبانه روزی تهران | شماره امداد خودرو و یدک کش
    • اخبار اقتصادی

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.