تاکید بورل بر اعلام تاریخ تهران برای نشست وین/ تاکید امیرعبداللهیان بر مذاکره با نتایج ملموس

0
440

به گزارش ایسنا، بورل با اشاره به نقش اتحادیه به عنوان هماهنگ‌کننده برجام و گفتگوهای وین، مراتب امیدواری اتحادیه اروپایی برای استقرار هر چه زودتر دولت جدید و اعلام تاریخ مورد نظر تهران برای نشست بعدی وین را مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین تحولات افغانستان را چالش جدید برای منطقه و جهان دانست و بر نیاز به همکاری های جدی در زمینه مهاجران افغان تاکید کرد.

حسین امیر عبداللهیان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی تعهد تهران به گفت‌وگو و تعامل سازنده در چارچوب دیپلماسی متوازن را مورد تاکید قرار داد و از مذاکرات به عنوان ابزار دیپلماسی یاد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه تاکید کرد: برای ایران مذاکره ای که نتایج ملموس و عملی داشته باشد و همراه با تامین حقوق و منافع مردم باشد، قابل قبول است.

امیر عبداللهیان قانون مصوب مجلس در خصوص مسائل هسته ای را برای دولت ایران لازم الاجر دانست و افزود: در هر مذاکره ای باید اقدام واقعی طرف های مقابل برجامی به تعهداتشان محرز شود.

وزیر امور خارجه کشورمان راه حل افغانستان را تشکیل دولت فراگیر که بازتاب دهنده ترکیب قومی و جمعیتی این‌کشور باشد، دانست و افزود:مردم افغانستان هستند که باید خودشان برای آینده تصمیم بگیرند. دکتر امیر عبداللهیان همچنین تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران میزبان بیش از سه و نیم‌میلیون از اتباع افغانستان در ایران است اما موج جدید مهاجرین‌ افعانستانی یک موضوع جدی است که لازم است کشورهای دیگر و سازمان های بین المللی مساعدت های لازم را در این زمینه داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید