وزیر امور خارجه ایران وارد دمشق شد

0
546

به گزارش تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش وارد دمشق، پایتخت سوریه شد.

وزیر خارجه ایران که اولین سفر خارجی خود را به کشورهای همسایه و منطقه‌ای انجام می دهد، امروز به دمشق سفر کرده است تا با مقامات سوری دیدار و گفتگو کند.

امیرعبداللهیان روز گذشته در نشست منطقه‌ای حمایت از عراق در بغداد شرکت کرده و در حاشیه آن با مقامات ارشد عراقی و شماری از مقامات کشورهای منطقه به صورت دوجانبه دیدار کرد.

وی در سخنرانی خود در اجلاس روز گذشته، از سوریه به عنوان یکی از غایبان اصلی نشست مزبور نام برد که دعوت نشده بود. امیرعبداللهیان گفت: مایلم بر نقش و حمایت کشورهای منطقه از ثبات و امنیت عراق تاکید نموده و بر تحقق امنیت با مشارکت جمیع همسایگان عراق از جمله کشور دوست و برادر جمهوری عربی سوریه یاد کنم و از اینکه جای سوریه در میان کشورهای حامی عراق خالی است ابراز تاسف کنم.

وی همچنین صبح روز شنبه و پیش از سفر به بغداد گفته بود: ما معتقدیم لازم بود از سوریه نیز بعنوان همسایه مهم عراق در این اجلاس دعوت بعمل می‌آمد. البته در خصوص امنیت و‌ توسعه پایدار منطقه با رهبری سوریه در تماس و مشورت هستیم و در مورد اجلاس بغداد و تاکید بر نقش مهم کشورهای منطقه در هرگونه ابتکار منطقه‌ای با دمشق مشورت مستقیم خواهیم داشت.

در همین حال، وزیر خارجه ایران بلافاصله پس از نشست بغداد عازم دمشق شده است تا با مقامات این کشور درباره روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای گفتگو کرده ‌و آنها را در جریان تحولات نشست روز گذشته قرار دهد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید