رئیس قوه قضائیه: وزارت اطلاعات نقش مهمی در شناسایی و ریشه کنی بستر‌های فسادزا دارد

0
454

به گزارش فارس، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات عصر امروز (دوشنبه هشتم شهریور ماه) با حضور در دفتر رئیس قوه قضاییه، با حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای دیدار و درباره سازوکار‌های استفاده متقابل از ظرفیت ها‌ی دو مجموعه گفتگو کرد.

رئیس قوه قضاییه در این دیدار با تبریک آغاز به کار دولت سیزدهم همزمان با هفته دولت و آرزوی توفیق برای کابینه «دولت مردمی»، بر همکاری هر چه بیشتر دستگاه قضا و وزارت اطلاعات در جهت بهبود وضعیت و کاهش مشکلات مردم تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به سوابق مدیریتی حجت الاسلام خطیب در بخش‌های مختلف وزارت اطلاعات، حضور وی در رأس این وزارتخانه را موجب تقویت همکاری‌های وزارت اطلاعات و دستگاه قضا، سازماندهی هر چه بیشتر فعالیت ضابطین و بهبود کارکرد دستگاه اطلاعاتی کشور دانست.

رئیس قوه قضاییه، وزارت اطلاعات را نهادی فراقوه‌ای دانست که متعلق به نظام و انقلاب اسلامی است و بر نقش مهم این وزارتخانه برای شناسایی و ریشه کنی بستر‌های فسادزا و همکاری با دستگاه قضا برای برخورد با عناصر فاسد تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به نقش مهم ضابطان در تصمیم گیری قضات، متذکر شد: هر چقدر کار ضابط دقیق‌تر و تحقیقاتش کامل‌تر باشد، قاضی بهتر می‌تواند درباره یک پرونده تصمیم گیری کرده و حکم بدهد و اگر خدای نکرده ضابطی اطلاعات نادرست بدهد، در صدور حکم باطل از سوی قاضی سهیم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بر همین اساس خاطر نشان کرد: همانطور که دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی برای تبادل اطلاعات و حسن انجام مأموریت‌هایشان شورای هماهنگی دارند، تعامل ضابطان با قضات با حفظ استقلال قاضی نیز در کاهش اختلافات و بهبود کار‌ها تأثیر دارد.

رئیس قوه قضاییه، وزارت اطلاعات را «چشم بیدار نظام اسلامی» خواند و تأکید کرد: دستگاه قضایی و نهاد‌های مسئول باید با کسانی که به دنبال ضربه زدن به امنیت ملی هستند و می‌خواهند آرامش و آسایش مردم را بر هم بزنند، بدون اغماض برخورد کنند.

وزیر اطلاعات نیز در این دیدار از انتصاب حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به ریاست دستگاه قضا به عنوان شخصیتی برخاسته از درون این مجموعه که مراتب مدیریتی را گام به گام طی کرده و به دلیل سابقه مدیریت وزارت اطلاعات تجارب ارزنده‌ای در هر دو حوزه دارد، ابراز خرسندی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین خطیب با اشاره به دستورات اخیر رئیس قوه قضاییه در مورد مقابله با مافیای دارو و کسانی که در این شرایط سخت نسبت به سلامت مردم خیانت می‌کنند گفت: موضوع مقابله با بیماری کرونا جزو اولویت‌های تعیین شده از سوی مسوولین ارشد نظام می‌باشد و وزارت اطلاعات در مبارزه با مافیای دارو و هدفی که شما در این زمینه ترسیم کردید با همه توان وارد خواهد شد.

وی از آمادگی سربازان گمنان امام زمان (عج) برای فعال‌تر شدن این وزارتخانه در مبارزه با مفاسد و تامین امنیت و اسایش مردم خبر داد و تأکید کرد: وزارت اطلاعات در دولت مردمی ظرفیت‌های عظیمی که برای ورود جدی‌تر به عرصه مبارزه با فساد و همچنین تامین امنیت و اسایش مردم دارد، در چارچوب قانون در اختیار قوه قضاییه می‌گذارد تا بتوان با همکاری گام‌هایی بزرگ در جهت ریشه کنی فساد و ارتقاء سلامت نظام اداری برداشت.

حجت الاسلام و المسلمین خطیب تاکید کرد: وزارت اطلاعات در مبارزه با جریانات و عناصر تهدید کننده امنیت ملی عزم استوار داشته و در این راه نه تنها هیچ تردیدی نخواهد داشت بلکه در تشدید این مبارزه خواهد کوشید.

وی در پایان تاکید کرد: مبارزه قاطع با وجوه مختلف تروریزم از جمله تروریزم رسمی دولتی و اقتصادی امریکا در اعمال تحریم‌های وحشیانه علیه ملت ایران در دستور جدی کار وزارت اطلاعات خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید