نهمین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود/ بررسی اصلاح قانون انتخابات در دستور کار قرار دارد

0
466

به گزارش فارس، آیت الله سید احمد خاتمی در نشست خبری که در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم برگزار شد، با بیان اینکه این نشست برای اعلام دو خبر است، اظهار کرد: خبر نخست این است که طبق تبصره دو ماده ۱۵ آیین نامه خبرگان، هیات رئیسه موظف است در فاصله دو اجلاس عادی یک جلسه برگزار کند.

وی افزود: در این جلسه پنج نفر به تشخیص هیات رئیسه، روسای کمیسیون ها و یک نفر به انتخاب کمیسیون برای تنظیم عملکرد کمیسیون ها کنار هم جمع می شوند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: هشتمین جلسه مشترک هیات رئیسه و کمیسیون ها در دوره پنجم روز پنجشنبه ۱۱ شهریور از ساعت ۹ ونیم صبح در تهران برگزار می شود.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: در این جلسه علاوه بر مسائل خبرگان و گزارش کمیسیون ها، بررسی مسائل خبرگان نسبت به دولت انجام خواهد شد.

وی ادامه داد:  حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خود عضو مجلس خبرگان رهبری هستند و در این جلسه، اعضای مجلس خبرگان نظرات و پیشنهادات خود را مطرح خواهند کرد.

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در دوره های سابق نیز شخصیت هایی که موضوع به آن ها مربوط می شد در جلسات خبرگان شرکت می کردند؛ برای مثال در رابطه با فضای مجازی با حضور وزیر ارتباطات وقت در گذشته جلسه ای برگزار شده بود.

آیت الله خاتمی ابراز کرد: این جلسه با رعایت کامل ضوابط مربوط به کرونا برگزار می شود و با توجه به اینکه امکان برگزاری جلسات انبوه وجود ندارد، این جلسه با رعایت دستورالعمل ها برگزار می شود.

وی یادآور شد: اعضای مجلس خبرگان رهبری در متن مردم هستند و مسائل مردم به آن ها منتقل می شود و امید می رود که جلسه نافع باشد. البته بحمدالله رئیس جمهور در وسط میدان بوده و بی‌واسطه با مسائل مردم در تماس است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: نهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری در روز سه شنبه ۲۰ مهر از ساعت ۸ و نیم صبح برگزار خواهد شد؛ اگر شرایط کرونایی بهتر شد اجلاس دو روزه و در روزهای ۱۹ و ۲۰ مهر برگزار می شود.

آیت الله خاتمی مطرح کرد: اگر شرایط کرونایی حاد شود، اجلاس در شرایط حاد ممکن است تشکیل نشود اما اگر شرایط رو به بهبود بود و امکان برگزاری دو روزه باشد، این اجلاس برگزار می شود.

وی عنوان کرد: مکان این اجلاس ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی بوده و در این اجلاس بعد از قرائت آیاتی از قرآن، نطق رئیس مجلس خبرگان رهبری را خواهیم داشت.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حضرات آیات و حجج اسلام والمسلمین اعرافی، پیش نمازی، دانش زاده مومن، سعیدی گلپایگانی، سعدی و مدرسی یزدی نطق خواهند داشت.

آیت الله خاتمی یادآور شد: اگر اجلاس یک روزه شد نطق ها به صورت فشرده خواهد بود؛ اگر دو روزه شد، این نطق ها عادی خواهد شد و در جلسه صبح چهار نفر در بعد از ظهر هم چهار نفر نطق خواهند داشت و روزهای دیگر هم به همین ترتیب خواهد بود.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: بیانیه پایانی این اجلاس هم سخن خبرگان بوده و بعد از تصویب متن بیانیه، در پایان اجلاس قرائت خواهد شد.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: ادامه بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات در دستور کار مجلس خبرگان قرار دارد، البته بخشی از این طرح بررسی شده و بخشی هم باید بررسی شود.

وی ابراز کرد: برنامه دیدار حضوری با رهبر انقلاب برای عصر ۲۰ مهر برای اجلاس رسمی پیش بینی شده است.

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: ما خوشحالیم که کشور سامان مدیریتی را بار دیگر به دست آورده و همه باید دست به دست هم دهیم و به مسئولان کمک کنیم؛ موضع شرعی و قانونی در رابطه با این دولت همانند دیگر دولت های بعد از انقلاب، حمایت ناصحانه بوده و این حمایت به معنی تجلیل و تکریم کارهای ستودنی و ارزشمند است.

آیت الله خاتمی گفت: سفر ستودنی رئیس جمهور به خوزستان در این هوای گرم و با وجود ویروس کرونا قابل تقدیر بوده و رفتن به حضور مردم و گره گشایی کردن بسیار کاری پسندیده است و ما امیدواریم این روند نهادینه شود.

وی ابراز کرد: اگر کسی نقدی دارد باید بیان کند و اگر راه حلی هم به نظر می رسد باید بیان کند؛ تجلیل ناصحانه تجلیل و تکریم مدام و از طرف دیگر عینک بدبینی زدن نیست.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز امید و امیدوار کردن مردم خط امام و رهبر انقلاب بوده و چند بار رهبر انقلاب فرمودند که من آینده را روشن تر از گذشته می دانم.

آیت الله خاتمی بیان کرد: امیدواریم با رفتار دولت جدید حمایت اقشار آسیب دیده با عمل جبران شود و مسؤولان نشان دهند که در خدمت مردم هستند.

وی مطرح کرد: مردم سرمایه های نظام اند و رضایت آن ها سرمایه نفیس نظام اسلامی است؛ این رضایت در حد کامل خود باید تامین شود.

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: فرهنگ «ما می توانیم» فرهنگ نجات کشور بوده و همراه با تلاش و مدیریت جهادی مشکلات به یاری خداوند برطرف می شود.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: در رابطه با مبارزه با ویروس منحوس کرونا هم مردم نقش آفرینند و هم دولت نقش خود را دارد؛ در هر مقطعی که رعایت دستورالعمل ها بالا برود، آسیب کمتر می شود و در هر مقطعی که به دستورالعمل های بهداشتی کم توجهی شد، مبتلاها و فوتی ها زیاد می شوند.

وی ادامه داد: گسترش واکسیناسیون امری مهم بوده و به نظر می رسد که “واکسیناسیون هراسی” کار درستی نباشد، وقتی رهبر انقلاب به این عرصه ورود می کنند و دو دوز واکسن دریافت می کنند، به نظر می رسد ایجاد تشکیک کردن در این عرصه این بیماری را ماندگارتر خواهد کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: فسادستیزی هم از نکات مهم دیگر بوده و حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در قوه قضائیه این موضوع را دنبال کرد و در دولت هم این موضوع باید به عنوان یک راهبرد دنبال شود.

وی مطرح کرد: بحمدالله فساد در کشور ما نهادینه نیست و فساد مربوط به اصل و تشکیلات نظام نیست، بلکه مربوط به افراد فاسدی است که سوء استفاده می کنند.

آیت الله خاتمی گفت: نشان داده شد که خط قرمزی در رابطه با مبارزه با فساد دیده نمی شود و باید با هر فاسد و مفسدی مقابله شود و این درخواست مردم از دولت جدید است؛ منتها باید توجه داشت که حل برخی از مشکلات زمان بر بوده و باید این زمان به کارگزاران نظام به ویژه دولت مردان داده شوند تا بتوانند مشکلات را حل کنند.

وی بیان کرد: موضع مجلس خبرگان رهبری در رابطه با اتفاقات افغانستان همان موضع رهبر انقلاب است؛ حتی درباره فلسطین هم بیان می شود که هر فلسطینی یک رای؛ بنابراین در افغانستان هم ما حامی مردم هستیم.

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: کمیسیون سیاسی مجلس خبرگان در رابطه با اتفاقات افغانستان جلسه ای با حضور یکی از مسئولین نظام برگزار می کن

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید