نوجوانان والیبال ایران از صعود به فینال جهانی بازماندند

0
512

به گزارش ایسنا، هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر زیر ۱۹ سال جهان از تاریخ ۲ شهریور به میزبانی تهران درحال برگزاری است. تیم ملی والیبال نوجوانان ایران که موفق شده بود به مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها راه پیدا کند مقابل تیم ملی والیبال لهستان قرار گرفت اما با شکست ۳ بر یک از این تیم، از رسیدن به فینال بازماند.

بلندقامتان ایران در این مسابقه با ترکیب اولیه یوسف کاظمی،  عرشیا به نژاد، یونس جوان، پوریا حسین خانزاده، امیر محمد گلزاده، عرفان نوروزی و سجاد جلوداریان (لیبرو) مقابل لهستان حاضر شدند.

دیدار ایران و لهستان در نیمه نهایی این رقابت ها درحالی بود که بلندقامتان ایران برای دومین بار در این تورنمنت به مصاف لهستان رفتند. در دور گروهی این رقابت ها تیم ملی والیبال ایران شکست ۳ بر صفر را تجربه کرد.

تیم ملی والیبال لهستان در این رقابت ها بسیار سرسخت نشان داده چرا که اگر به پنج بازی اخیر این تیم نگاه کنیم خواهیم یافت که لهستان بدون واگذاری حتی یک ست، پیروز پنج دیدار متوالی رقابت ها بوده است.

تیم ملی والیبال ایران در بازی نیمه نهایی مقابل لهستان با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد تا از صعود به فینال باز بماند. دیدار نیمه نهایی بین ایران و لهستان در چهار ست و با نتایج ۲۶ بر ۲۴، ۲۵ بر ۲۳، ۲۳ بر ۲۵، و ۲۵ بر ۲۰ به سود لهستان پایان یافت.

ایران هر چند طلسم ست ندادن لهستان را شکست اما برای رسیدن به فینال کافی نبود.

تیم ملی والیبال ایران در ست اول و دوم این بازی موفق نشد از برتری امتیازهای خود بهره ببرد و بازی را به سادگی مقابل لهستان واگذار کرد. اشتباهات فردی ایران در این بازی بسیار مشهود بود و در زمان های حساس، ملی پوشان قادر نبودند که امتیازات را به نام خود ثبت کنند.

در ست سوم این رقابت، بلندقامتان ایران عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشتند و با اشتباهات فردی کمتر موفق شدند این ست را ۲۵ بر ۲۳ به نام خود کنند.

اما در ست چهارم این مسابقه، تیم ملی والیبال لهستان تیم برتر میدان بود و موفق شد این ست و بازی را به سود خود تمام کند.

در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی، تیم ملی والیبال بلغارستان مقابل روسیه با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شد تا اولین فینالیست این مسابقات نام بگیرد.

با توجه به نتایج کسب شده،  فینال این رقابت ها بین دو تیم بلغارستان و لهستان پیگیری خواهد شد. همچنین تیم ملی ایران باید در دیدار رده بندی برای مقام سومی به مصاف روسیه برود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید