واکنش رئیس فیفا به اتفاقات جنجالی دیدار “سوپرکلاسیکو”

0
516

به گزارش ایسنا و به نقل از استار، فیفا در حال بررسی بازی  مقدماتی جام جهانی برزیل و آرژانتین است و جیانی اینفانتینو این رویدادها را “دیوانه کننده” توصیف کرد. این در حالی است که گفته می شود تاتنهام  آماده انجام اقدامات انضباطی علیه بازیکنان آرژانتینی خود است.

مقامات بهداشتی برزیل روز یکشنبه پس از متهم کردن چهار بازیکن لیگ برتری آرژانتین به نقض قوانین قرنطینه کووید -۱۹ این کشور مداخله کردند و پلیس فدرال برای دستگیری آنها وارد زمین شد.

امیلیانو مارتینز دروازه بان استون ویلا و کریستیان رومرو و جیووانی لو سلسو دو بازیکن تیم اسپرز در ترکیب آرژانتین حضور داشتند که مقامات برزیلی وارد عمل شدند و بازی متوقف شد.

امیلیانو بوئندیا هافبک استون ویلا نیز از انگلیس سفر کرده بود و روی سکوها حضور داشت.

قوانین برزیل به وضوح نشان می دهد مسافرانی که در ۱۴ روز گذشته در انگلیس، آفریقای جنوبی یا هند بوده اند از ورود به این کشور منع می شوند مگر اینکه آنها شهروندان برزیل باشند یا اقامت دائم داشته باشند.

بازیکنان آرژانتینی اظهارات غلطی درباره محل قبلی خود در فرم های مهاجرت داده اند.

پلیس فدرال برزیل روز دوشنبه اعلام کرد که تحقیقات رسمی درباره اقدامات بازیکنان آرژانتینی آغاز کرده است.

دیروز به بازیکنان اطلاع داده شد که باید از کشور خارج شوند، این روال عادی است و اظهارات آنها اخذ شد.

تیم آرژانتین یکشنبه شب برزیل را ترک کرد و به بوینس آیرس بازگشت.

فیفا اعلام کرد که گزارشاتی از مقامات بازی دریافت کرده است.

نهاد حاکم بر فوتبال جهان در بیانیه ای اعلام کرد: اطلاعات توسط نهادهای انضباطی ذیصلاح تجزیه و تحلیل و در زمان مناسب تصمیم گیری خواهد شد.
اینفانتینو در سخنرانی ویدئویی خود در مجمع عمومی انجمن باشگاه های اروپا گفت که این وضعیت یادآور مشکلاتی است که در طول همه گیری با آن روبرو شده است.

اینفانتینو گفت: ما دیدیم در بازی برزیل و آرژانتین دو تیم باشکوه آمریکای جنوبی چه اتفاقی افتاد. برخی از مقامات، پلیس، مقامات امنیتی پس از چند دقیقه از بازی وارد زمین شدند تا برخی بازیکنان را ببرند. این دیوانه کننده است اما ما باید با این چالش ها کنار بیاییم، این مسائلی که در بحران کووید به وجود می آید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید