رئیس اتحادیه سمساران: ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم به خرید وسایل دست دوم روی آورده‌اند

0
488

به گزارش ایسنا، رئیس اتحادیه سمساران و امانت فروشان از رونق بازار لوازم خانگی دست دوم به دلیل گرانی کالاهای نو خبر داد و گفت که بیشترین کالاهای دست دوم که خریداری می‌شوند، اول لوازم صوتی تصویری و یخچال و فریزر هستند و وسایل چوبی مثل مبلمان و سرویس خواب در اولویت‌های بعدی هستند.  

داود عبدالهی فرد اظهار کرد: به دلیل گرانی لوازم خانگی ایرانی و خارجی، گرایش مردم به خرید اثاثیه دست دوم از سمساری‌ها بیشتر شده است.  

وی با بیان اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم به خرید محصولات دست دوم روی آورده‌اند، گفت: البته اثاثیه دست دوم هم به دنبال گرانی لوازم خانگی نو دستخوش تغییراتی شده و اقشار ضعیف جامعه نمی‌توانند، لوازم خانگی دست دوم را ارزان تهیه کنند.  

به گفته رئیس اتحادیه سمساران و امانت فروشان بیشترین کالاهای دست دوم که خریداری می‌شود، اول لوازم صوتی تصویری و یخچال و فریزر هستند و وسایل چوبی مثل مبلمان و سرویس خواب در اولویت‌های بعدی هستند.  

عبداللهی فرد درباره آسیب‌های ناشی از کرونا به این صنف نیز اظهار کرد: با شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌ها، صنف سمساران نیز متحمل آسیب‌های جدی شد، چرا که با شیوع این ویروس، خانواده‌ها به دلیل ترس از ابتلا به کرونا به ندرت اجازه ورود افراد غریبه به خانه خود را می‌دهند.  

البته به گفته وی آسیب اصلی به این صنف به دلیل کرونا نبوده، بلکه به خاطر فعالیت اپلیکیشین‌های مجازی بوده که محور فعالیت‌شان در راستای خرید و فروش اجناس دسته دوم تعریف شده و فعالیت آن‌ها باعث ریزش چشمگیر اعضای صنف سمساران شده است. اما افزایش تمایل مردم به کالاهای دست دوم به دلیل گرانی، نتوانسته آسیب‌های ناشی از کسب و کارهای مجازی را جبران کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید