وزیر صنعت: برنامه‌ای برای واردات خودرو نداریم

0
536

به گزارش ایرنا، «سیدرضا فاطمی‌امین» در خاتمه جلسه با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزرات صنعت، معدن و تجارت برای بخش خودروسازی کشور دو برنامه ۶ ماهه و دو ساله با توان داخلی مشخص کرده است.

وی با اشاره به اینکه هر دو برنامه به صورت همزمان از مهر ماه امسال آغاز می‌شود، تصریح کرد: برنامه کوتاه مدت با هدف رسیدن به اهداف تعیین شده تا پایان سال ترسیم شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت کاهش قیمت همزمان با افزایش تولید و کیفیت و اجرای تعهدات خودروسازان را از جمله اهداف این وزارتخانه برشمرد و خاطرنشان کرد: رسیدن به تولید سالانه سه میلیون خودرو برای افق چهار ساله خودروسازی کشور برنامه ریزی شده است.

وی افزود: صنعت خودروسازی و سیاست‌های آن موضوعی وسیع و مهم است که بیشتر در مورد آن اطلاع رسانی خواهد شد.

صادرات در نیمه دوم امسال ۵ میلیارد دلار افزایش می‌یابد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، میزان صادرات غیرنفتی در نیمه دوم امسال پنج میلیارد دلار افزایش خواهد داشت، تصریح کرد: در جلسه امروز با مجلس درخصوص مسائلی همچون فولاد، پتروشیمی، قیمت سیمان و کالاهای اساسی و اعزام رایزنان بازرگانی، با اعضای کمیسیون تبادل اطلاعات انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شد از این پس به صورت موضوعی و تخصصی درخصوص موارد مدنظر نمایندگان ورود کرده و به بحث و تبادل نظر بپردازیم.

فاطمی‌امین با اشاره به برنامه‌های ارائه شده از سوی خود در جلسه رای اعتماد به وزاری دولت سیزدهم، خاطرنشان‌کرد: امروز این برنامه‌ها در حوزه های خودرو، نظام توزیع و غیره و نحوه اجرایی کردن آنها به صورت مشروح بیان شد و در هر مورد به پرسش‌ها و ابهامات نمایندگان پاسخ داده شد.

به گزارش ایرنا، بررسی برنامه پیشنهادی «سیدرضا فاطمی‌امین» وزیر پیشنهادی رئیس جمهوری برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از پیشنهاد ۱۰ راهبرد برای تغییر وضعیت موجود به مطلوب در این وزارتخانه عریض و طویل اقتصادی است

برپایه این گزارش، اصلاح ساختار تولید و تجارت با تاکید بر اقتصاد دانش‌بنیان، توانمندسازی بخش خصوصی به‌ویژه بنگاه‌های توسعه‌گر و ارتقای همکاری‌های بین‌بنگاهی، گسترش و تقویت مدیریت زنجیره‌های تامین، مشارکت در اصلاح ساز و کارهای تامین مالی با تاکید بر ابزارهای نوین، اصلاح سازوکارهای بازار و تنظیم قیمت و اصلاح ترکیب پایه‌های مالیاتی در راستای تقویت فعالیت‌های اقتصادی مولد، بخشی از راهبردهای وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت است.

همچنین فاطمی‌امین، پیشرفت متوازن منطقه‌ای بر اساس آمایش سرزمین، فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی، برون‌نگری و گسترش تعاملات بین‌المللی به‌ویژه با کشورهای همسایه و هم‌سو، استفاده از ظرفیت تشکل‌ها و انجمن‌ها در تصمیم‌سازی و نظارت، اصلاح ساختار حکمرانی در بخش صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر نقش اولویت‌گذاری، تنظیم‌گری، تسهیل‌گری و نظارت را به عنوان بخش دیگری از راهبردهای ۱۰‌گانه خود برای بهبود وضعیت موجود اعلام کرده است.

این راهبردها در قالب برنامه‌های کوتاه‌مدت، نقشه راه میان‌مدت (شامل پروژه‌ها و اقدامات عملیاتی مشخص)، برنامه‌های استانی و شهرستانی، بخشی و بین‌المللی اجرا می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید