کابوس ۱۶ ساله غزه برای صهیونیست‌ها

0
486

به گزارش الف، ۱۲  سپتامبر مصادف با شانزدهمین سالگرد  شکست رژیم صهیونیستی از مقاومت فلسطین  در نوار غزه بود که نقطه عطفی در تاریخ معاصر فلسطین و رشد و توانایی های گروههای مقاومت به حساب می آید.

بعد از این شکست، اشغالگران صهیونیست تلاش کردند تا حلقه محاصره خفقان‌آور خود علیه نوار غزه را محکم‌تر کرده و غیر نظامیان این منطقه را همواره با حملات هوایی مکرر مورد تجاوز قرار می‌دهند تا آنها و گروه‌های مقاومت را مجبور به تسلیم کنند.  اما گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه هرگز تسلیم فشارهای دشمن صهیونیستی نشده و توانستند  بعد از اخراج اشغالگران از این منطقه معادلات درگیری را به شکل قابل توجهی به نفع خود تغییر دهند.

در همین راستا زرادخانه موشکی مقاومت فلسطین در غزه طی سال‌های گذشته آزمایش‌های مستمری را پشت سر گذاشت که به توسعه تخصص میدانی آن کمک شایانی کرد.  همین پیشرفت فلسطینی‌ها در قابلیت‌های نظامی و موشکی خود در فاصله کوتاهی غزه را تبدیل به کابوسی کرد که مقامات رژیم اشغالگر سالهاست آرزوی رهایی از آن را دارند.

این کابوس برای صهیونیست‌ها زمانی پررنگ‌تر شد که مه سال جاری میلادی برخلاف ۳ جنگ قبلی میان فلسطینیان و رژیم اشغالگر در نوار غزه گروه‌های مقاومت ابتکار عمل را در دست گرفته و این بار نه برای دفاع از خود و نوار غزه  بلکه در حمایت از فلسطینیان ساکن قدس اشغالی و مسجد الاقصی به پا خواستند و در جنگی که ۱۲ روز طول کشید پیشرفت و تواناییهای موشکی خود را به رخ دشمن صهیونیستی و همه جهانیان کشیدند.

این جنگ ۱۲ روزه که به نبرد «شمشیر قدس» معروف شد درخشان ترین تصویری است که می‌توان در زمینه تعیین مسیر مقاومت در توسعه توانایی خود در همه سطوح از زمان آزادسازی غزه از شر اشغالگران صهیونیست در ۱۶ سال گذشته تاکنون ارائه داد.

مقاومت فلسطین در این جنگ کوتاه با ۴۵۰۰ راکت فلسطین اشغالی را به شکل مداوم در پاسخ جنایت‌های این رژیم علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه و سایر مناطق مورد هدف قرار داد که در نوع خود بی سابقه بود.  علاوه بر آن نیروی هوایی رژیم اشغالگر شکست کامل خود را در مقابله با حملات موشکی به مناطق شمالی و جنوبی اراضی اشغالی در برابر گروه های مقاومت فلسطین به نمایش گذاشت و رسوایی شکست سامانه گنبد آهنین در رهگیری موشک‌های مقاومت  تبدیل به سوژه رسانه‌ها شد.

در سپتامبر ۲۰۰۵ که صهیونیست‌ها رسما خروج از نوار غزه را اعلام کردند قصد داشتند با انجام مجموعه اقدامات نظامی و اقتصادی گروه‌های مقاومت را تحت فشار قرار داده و آنها را سرکوب کنند و تصور می‌کردند که تشدید محاصره علیه غزه در نهایت با نابودی گروه‌های مقاومت همراه خواهد شد. اما جنگ اخیر غزه مشخص کرد که صهیونیست‌ها تا چه اندازه در محاسبات خود اشتباه کرده بودند؛ جایی که گروه‌های فلسطینی در همین شرایط محاصره  توانستند با پیشرفت فوق‌العاده موشکی خود دشمن را غافلگیر کند.

شکست در نبرد شمشیر قدس برای رژیم صهیونیستی تنها محدود به بخش نظامی نبود بلکه جامعه داخلی اسرائیل و اعتماد آنها به موسسه سیاسی و  امنیتی و ارتش را متزلزل کرد. علاوه بر آن پیشرفت توانایی‌های نظامی گروه های مقاومت در نوار غزه سایر مناطق فلسطین در کرانه باختری و قدس اشغالی و حتی اراضی ۱۹۴۸ را نیز تحت تاثیر قرار داده و به ویژه بعد از نبرد شمشیر قدس فلسطینیان در این مناطق انگیزه بالایی برای مقابله با دشمن صهیونیستی پیدا کرده‌اند؛ جایی که در هفته‌های گذشته یک تک تیرانداز اسرائیلی به دست فلسطینیان در مرز غزه کشته شد و رسانه‌های صهیونیستی آن را یک شکست وحشتناک برای مقامات اسرائیل توصیف کردند.

اما  این پیشرفت‌ها  از مناطق فلسطینی نیز فراتر رفته و به داخل زندان‌ها کشیده شد؛ جایی که هفته گذشته فرار ۶ اسیر فلسطینی از امنیتی ترین زندان رژیم صهیونیستی مقامات و نهادهای این رژیم را در شوک فرو برد و هیچ یک از امکانات فناوری و جاسوسی صهیونیست‌ها نتوانست مانع اراده اسرای فلسطینی شود.

حتی بعد از دستگیری مجدد ۴ تن از این ۶ اسیر فلسطینی چیزی از نگرانی مقامات صهیونیست از پیامدهای عملیات موفق این اسرا کم نشده و موسسات امنیتی این رژیم مدام درباره انفجار اوضاع در نوار غزه و کرانه باختری و احتمال وقوع انتفاضه سوم هشدار می‌دهند.  رژیم صهیونیستی پس از گذشت ۱۶ سال از شکست خود در نوار غزه با واقعیتی مواجه شده که می‌بیند الگوی مقاومت در همه مناطق فلسطین و و حتی داخل زندان‌ها گسترش پیدا کرده است.

اکنون نیز موشک‌های مقاومت در نوار غزه آماده شلیک به عمق فلسطین اشغالی هستند و گروه‌های مقاومت بارها اعلام کرده‌اند که برای ورود به هرگونه درگیری با دشمن صهیونیستی آمادگی کافی دارند. به همین دلیل اسرائیلی‌ها متوجه شدند که هر اقدامی علیه فلسطینیان در هر مکانی با پاسخ قاطع گروه‌های مقاومت مواجه خواهد شد و همین امر موجب شده تا اشغالگران صهیونیست با وجود تهدیدهای تو خالی خود جرات انجام اقدام عملی علیه فلسطینیان را نداشته باشند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید