سه حرکت کششی که باید قبل از بیرون آمدن از رختخواب انجام دهید!

0
434

به گزارش خبرآنلاین، انجام کشش‌های دینامیکی یا پویا می‌تواند بهترین انتخاب شما برای شروع فعالیت‌های روزمره‌تان باشد. این کشش‌ها شامل حرکات نرم و مکرر است. این کار به توزیع مجدد مایعات، خون و مواد مغذی که ممکن است در هنگام خواب به دلیل فشار جاذبه زمین متوقف شده باشد، کمک می کند. در این مطلب با سه حرکت کششی مناسب آشنا می‌شوید.

۱٫کشش تمام بدن

همچنان که زیر پتو هستید، انگشتان دستانتان را در هم قفل کنید و به سمت بالای سر بکشید و در حین عمل دم که هوا را وارد ریه می‌کنید، کف دست‌ها را به سمت دیوار یا قسمت پشتی تخت بچسبانید. در همین هنگام، پاها را به سمت روبرو و انگشتان پا را به سمت جلو بکشید. آرنج‌ها و زانوها را صاف نگه دارید. این وضعیت کششی را به مدت ۵ ثانیه نگه دارید و سپس با بازدم، نفس را خارج کنید. برای آرامش بدن این حرکت را سه بار مکرر انجام دهید.

۲٫کشش زانو به سمت قفسه سینه

به پشت دراز بکشید. زانوهایتان را خم کنید و کف پا را روی تشک بگذارید. دست‌ها را دور پاهایتان قلاب کنید و به کمک آنها پا را به سمت قفسه سینه بالا بیاورید. سرتان را روی بالشت ثابت نگه دارید و این حرکت را با شمارش ۱۰ نفس آرام و طولانی پایان دهید. این حرکت برای تقویت عضلات پایینی کمر مفید است.

۳٫حرکت کششی خم به جلو

همانطور که روی تخت به پشت دراز کشیده‌اید، پاها را به سمت جلو بکشید و بالاتنه را صاف نگه دارید. با ورود هوا به ریه، ستون فقراتتان را کش دهید و پس از عمل بازدم، خیلی آرام بالاتنه را به سمت پاها بکشید و تا پاشنه پا نزدیک کنید. گردن را رو به پایین آویزان کنید و این حالت را به درازای ۱۰ نفس عمیق حفظ کنید. این حرکت برای تقویت ماهیچه همسترینگ (ماهیچه پشت ران)، لگن و ستون فقرات مفید است.

انجام این حرکات در آغاز روز، انگیزه و انرژی لازم برای انجام فعالیت‌ها را در شما ایجاد می‌کند و دردهای صبحگاهی را تا حد قابل‌توجهی تسکین می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید