حزب نزدیک به پوتین پیشتاز انتخابات روسیه

0
434

به گزارش فارس، نتایج اولیه نظرسنجیهای پای صندوقهای رای در انتخابات پارلمانی روسیه که به مدت سه روز برگزار شده است نشان دهنده پیشتازی حزب حاکم روسیه است هرچند که در بعضی از حوزه ها حزب روسیه متحد که از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور حمایت میکند متحمل شکستهایی نیز شده است.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه اعلام کرد، با شمارش حدود ۱۳ درصد آرا حزب روسیه متحد موفق شده است بیش از ۴۰ درصد آرا را به خود اختصاص دهد.

نتایج نظرسنجی پای صندوقهای رای که خبرگزاری ریانووستی آن را منتشر کرده است نیز نشان می‌دهد که حزب حاکم روسیه کمی بیش از ۴۵ درصد آرا به خود اختصاص خواهد داد.

رویترز در ادامه گزارش داد، علیرغم پیروزی حزب اتحاد روسیه، نتایج انتخابات ۲۰۲۱ در مقایسه با انتخابات ۲۰۱۶ برای حزب حاکم این کشور که موفق شده بود بیش از ۵۴ درصد آرا را کسب کند کمی ضعیف تلقی می‌شود.

انتخابات واحد روسیه از روز جمعه به مدت سه روز در این کشور برگزار شد. انتخابات در روسیه شامل انتخابات دومای روسیه، روسای ۱۲ جمهوری و استان و نمایندگان شوراهای استانی، شهری و روستایی در این کشور روز جمعه آغاز شد تا ساعت هشت شب یک شنبه ادامه داشت.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، پنج حزب روسیه متحد، حزب کمونیست روسیه، حزب لیبرال دموکراتیک، حزب عدالت روسیه برای حقیقت و حزب جدید مردم از احزابی هستند که به دومای دولتی روسیه راه یافته‌اند.

تاس می‌گوید، با شمارش ۱۰ درصد آرا حزب روسیه متحد ۳۸ درصد، حزب کمونیست ۲۵ درصد، حزب لیبرال دموکراسی حدود ۱۰ درصد و حزب مردم و حزب عدالت نیز هر کدام حدود ۷ درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه گذشته آمریکا را به مداخله در انتخابات این کشور متهم کرده بود.

مسکو مکرراً درباره دخالت کشورهای غربی در انتخابات پارلمانی روسیه ابراز نگرانی کرده است. وزارت خارجه روسیه گفته به هر گونه دخالت «غیرقابل قبول» در امور داخلی این کشور «پاسخ قوی» خواهد داد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید