تاریخ سازی تیم ملی هندبال زنان ایران در آسیا/ صعود به نیمه نهایی و کسب مجوز جهانی

0
432

به گزارش ایسنا، تیم ملی هندبال زنان ایران در آخرین دیدار گروهی خود از رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف تیم ملی سوریه رفت و توانست در این بازی با نتیجه ۳۸ بر ۱۹ به برتری برسد. دختران هندبال ایران با این برد تاریخ سازی کردند و برای اولین بار در تاریخ هندبال ایران سهمیه جهانی را کسب کردند.

تیم ملی هندبال زنان ایران در مرحله گروهی این مسابقات با یک شکست مقابل ژاپن و چهار پیروزی مقابل اردن، فلسطین، کویت و سوریه و کسب ۸ امتیاز در رده دوم گروه B قرار گرفت و علاوه بر حضور در مرحله نیمه نهایی جواز حضور در مسابقات جهانی اسپانیا را نیز کسب کرد.

ملی‌پوشان هندبال ایران باید در مرحله نیمه نهایی این مسابقات روز یکم مهر از ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف تیم صدرنشین گروه A یعنی کره جنوبی بروند. قزاقستان و ژاپن نیز دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی را انجام خواهند داد.

تیم ملی هندبال ایران در دو بازی اخیر مقابل اردن و سوریه بدون حضور کادر فنی شامل عزت‌الله رزمگر مدیر فنی، نشمین شافعیان مشاور فنی و خدیجه قانع مربی مسابقات را پیش بردند و تنها ناهید مقبول به عنوان سرپرست و فاطمه جعفری به عنوان فیزیوتراپ روی نیمکت ایران حضور و هدایت تیم را به عهده داشتند.

هر سه مربی تیم ملی پیش از مسابقه ایران مقابل اردن یعنی ۲۸ شهریور تست کرونایشان مثبت شد و قرنطینه شدند. همچنین صونا بیداد اولین بازیکنی است که تست کرونایش مثبت شد و حق حضور در سالن مسابقات را ندارد.

مینا وطن پرست، شقایق باپیری، عطیه شهسواری، شیما زارع، فاطمه خلیلی، نوریه عباسی، هدیه ویسی، آرزو کیانی آرا، حدیث نوروزی، مریم یوسفی، ساناز رجبی، مژگان قهرمانی، الناز قاسمی، هانیه لک، رویا نوروزی، بهاره ایزدگشب، صونا بیداد و زینب بذرافکن بازیکنان حاضر در مسابقات قهرمانی زنان آسیا هستند.

هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا از ۲۴ شهریور تا ۳ مهر به میزبانی اردن در حال برگزاری است. در این مسابقات ۱۱ تیم حاضر شدند و قرار است ۵ سهمیه جهانی توزیع شود. با انجام دو دیدار دیگر در این روز پرونده مرحله گروهی این رقابت‌ها بسته خواهد شد.

*نتایج کامل رقابت‌های روز پایانی مرحله گروهی مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا سه شنبه ۳۰ شهریور:
ازبکستان ۲۷ – هنگ کنگ ۳۰
کره جنوبی ۴۰ – قزاقستان ۲۰
سوریه ۱۹ – ایران ۳۸
اردن – ژاپن ساعت ۱۸:۳۰
کویت – فلسطین ساعت ۲۰:۳۰

* رده‌بندی مسابقات قهرمانی زنان آسیا تاکنون (بدون احتساب اختلاف گل):
گروه A:
کره جنوبی ۴ بازی ۸ امتیاز
قزاقستان ۴ بازی ۶ امتیاز
هنگ کنگ ۴ بازی ۴ امتیاز
ازبکستان ۴ بازی ۲ امتیاز
سنگاپور ۴ بازی صفر امتیاز

گروه B:
ژاپن ۴ بازی ۸ امتیاز
ایران ۴ بازی ۶ امتیاز
اردن ۴ بازی ۶ امتیاز
سوریه ۴ بازی ۴ امتیاز
کویت ۴ بازی صفر امتیاز
فلسطین ۴ بازی صفر امتیاز

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید