روسیه: ما قاطعانه گنجاندن مسائل منطقه در مذاکرات برجام را رد کرده‌ایم

0
463

به گزارش فارس، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفته که کشورش «قاطعانه» با گنجاندن مسائل منطقه‌ای و موشکی در دل مذاکرات برجام مخالفت کرده است.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات احیای برجام در توییتی در واکنش به خبر خبرنگار المانیتور نوشته است: « من به عنوان یک شرکت کننده در مذاکرات می‌توانم صحت این مطلب را تأیید کنم. ایده بد ترکیب مسائل هسته‌ای ، مسئله موشکی و امنیت منطقه قبل از آغاز مذاکرات در وین کنار گذاشته شد و روسیه قاطعانه آن را رد کرد.»

«لورا روزن»، خبرنگار پایگاه خبری المانیتور به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی نوشته است: «ما مطمئناً خواستار گفت‌وگوهای منطقه‌ای به عنوان بخشی از مذاکرات ۱+۵ نیستیم.»

این مقام آمریکایی در ادامه مدعی شد: «ما بر روی هیچ چارچوب خاصی اصرار نکرده‌ایم. آنچه ما دوست داریم چارچوبی برای رایزنی درباره امنیت منطقه‌ای هستیم.»

تا کنون ۶ دور مذاکره در شهر وین میان آمریکا و سایر طرف‌های برجام غیر از ایران برای تسهیل بازگشت آمریکا به برجام انجام شده است. طرف‌ها می‌گویند پیشرفت‌های ملموسی در این مذاکرات حاصل شده اما پاره‌ای اختلافات کماکان باقی است.

یکی از زمینه‌های اختلاف در این مذاکرات اصرار آمریکا بر حفظ برخی از تحریم‌هایی است که دولت «دونالد ترامپ» بعد از خروج از برجام علیه ایران اعمال کرده است. مضاف بر این، دولت بایدن اعلام کرده هیچگونه ضمانتی نمی‌تواند درباره عدم خروج دوباره دولت‌های بعدی آمریکا از برجام بدهد.

مضاف بر این، مقام‌های دولت آمریکا پیش از این تصریح کرده‌اند که قصد دارند از ورود به برجام به عنوان «سکویی» جهت پرداختن به سایر اختلافات از جمله مسائل موشکی و منطقه‌ای استفاده کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید