الهی به رده بندی نرسید/ قهرمانی از دست ایران پرید

0
456

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت های ۲ وزن پایانی کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۱ که در اسلو پایتخت نروژ در حال برگزاری است، عرفان الهی دارنده مدال طلای جوانان جهان در گروه بازنده ها برابر آرمان آندرسیان از ارمنستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر ۵ شکست خورد و از رسیدن به دیدار رده بندی بازماند تا کار برای قهرمانی تیمی ایران غیر ممکن شود.

با این حساب روسیه و آمریکا برای قهرمانی تیمی رقابت نزدیکی خواهند داشت که کشتی فینال عبدالرشید سعدالله یف و کایل اسنایدر در تعیین تیم قهرمان سرنوشت ساز خواهد بود.

ایران اگر امشب در هر دو وزن مدال برنز می گرفت قهرمان می شد که با حذف الهی احتمالا روی سکوی سوم تیمی خواهد ایستاد.

الهی در ثانیه های پایانی دست به حمله های مداوم زد اما دیر شروع کرد و با اختلاف یک امتیاز شکست خورد.

الهی پیش از این در دور مقدماتی این وزن که روز گذشته(دوشنبه) برگزار شد، در دور نخست مقابل جینتارو موتویاما نفر سوم زیر ۲۳ سال جهان از ژاپن ۸ بر صفر به برتری رسید. وی سپس برابر نیکولای گراحمز از مولداوی با نتیجه ۴ بر ۲ پیروز شد و به یک چهارم نهایی رسید اما در این مرحله مقابل آکماتالیف از قرقیزستان در یک کشتی پر افت و خیز با حساب ۸ بر ۸ و به دلیل فن ۴ امتیازی حریف، شکست خورد و با توجه به فینالیست شدن حریف قرقیزستانی، الهی راهی گروه بازنده ها شد.

مجتبی گلیج نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران نیز که روز گذشته با شکست مقابل کایل اسنایدر راهی دیدار رده بندی شده است، امشب(سه شنبه) برای کسب مدال برنز جهان به مصاف باتزول اولزی سایخان از مغولستان به روی تشک می رود.

پیش از این حسن یزدانی در ۸۶، کامران قاسمپور در ۹۲ و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، صاحب مدال طلا شدند و علیرضا سرلک در ۵۷، امیرمحمد یزدانی در ۶۵ و محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم، نیز به مدال نقره رسیدند.

رحمان عموزاد در ۶۱ و یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم نیز از دور رقابت ها کنار رفتند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید