14.9 C
Tehran
پنج شنبه، 9 فروردین 1403
خانه پزشکی چرا بهتر است انگور را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم؟

چرا بهتر است انگور را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم؟

0
418

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از اسپوتنیک، یانا گریشینا متخصص تغذیه در روسیه در مصاحبه با خبر گزاری اسپوتنیک گفت: خوردن انگور اگر از سهمیه مصرف روزانه کالری تجاوز نکند،  هیچ آسیبی به بدن نمی‌رساند.

گریشینا گفت: مفیدترین انواع انگور، انگور سیاه و قرمز است زیرا فشار خون را عادی می‌کند و برای افرادی که از بیماری‌های قلبی عروقی رنج می‌برند بسیار مفید خواهد بود.

او گفت: تعداد اسید‌های آلی موجود در انگور بسیار شگفت انگیز است، زیرا حاوی اسید‌های گالیک، تارتاریک، فرمیک، اگزالیک، مالیک، سوکسینیک و سالیسیلیک است؛ علاوه بر این، انگور به دلیل خواص آنتی اکسیدانی خود مشهور است.  این ویژگی به بدن کمک می‌کند تا از روند تخریب سلول‌ها و بافت‌ها جلوگیری کرده و به پاکسازی آن‌ها از سموم کمک کند.  این عوامل بیشتر در انگور سیاه یافت می‌شود، انگور همچنین دارای یک سوم  «ویتامین C» مورد نیاز روزانه بدن است که برای حفظ سیستم ایمنی بدن ضروری است.

انگور دارای ویتامین B است که نقش مهمی در تسریع روند سوخت و ساز بدن دارد. این بسیار مهم است، با متابولیسم خوب، وزن فرد طبیعی خواهد بود. این ویتامین‌ها نیز بر سلول‌های عصبی تاثیر مثبت گذاشته و مقاومت بدن را در برابر استرس افزایش می‌دهند. در نتیجه، فرد اطلاعات را با آرامش بیشتری می‌بیند و بهتر به خاطر می‌آورد. انگور‌ها شیرین هستند، اما تاثیر کمی در افزایش قند خون شما دارند، انگور شاخص قند پایینی دارد، بنابراین می‌توانید بدون خطر ابتلا به دیابت، مقدار زیادی انگور مصرف کنید، با این حال برای کسانی که از این بیماری در مرحله تشدید رنج می‌برند، استفاده از انگور باید به حداقل برسد یا به طور کامل حذف شود.

عملکرد اصلی اسید‌های موجود در انگور تشکیل میکرو فلورا، تسریع متابولیسم و ​​بهبود هضم است؛  آن‌ها همچنین به حفظ محیط اسید و باز در بدن کمک می‌کنند.  اسید سوکسینیک بر تنفس سلولی تاثیر می‌گذارد، اسید سالیسیلیک دارای اثر ضد عفونی کننده است و اسید مالیک و تارتاریک از ایجاد تومور جلوگیری می‌کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید