مصرف مایعات قبل و بعد از واکسن سبب عملکرد بهتر بدن می‌شود

0
474

به گزارش فارس، مسعود دهقانی صبح امروز بابیان اینکه، برای تزریق واکسن کرونا نیاز به رژیم خاص غذایی نیست، اظهار کرد: در زمان واکسیناسیون نباید ناشتا بود زیرا ممکن است در حین تزریق واکسن فرد دچار سرگیجه یا افت فشارخون شود. این موضوع به‌خصوص برای افرادی که ترس از واکسن زدن دارند نیز باید رعایت شود لذا توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از بروز این مشکل، افراد حتماً قبل از تزریق واکسن صبحانه یا میان وعده غذایی ساده‌ای مصرف کنند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان با تأکید بر لزوم نوشیدن مقادیر بالایی از مایعات در قبل و پس از تزریق واکسن، تصریح کرد: مصرف مایعات کافی و مواد غذایی مانند میوه‌ها، سبزی‌ها، انواع سوپ و آبگوشت نه‌تنها سبب عملکرد بهتر بدن در شرایط واکسیناسیون می‌شود، بلکه از افت فشارخون در افرادی که معمولاً ترس از آمپول و یا واکسن دارند نیز جلوگیری می‌کند.

وی یادآور شد: نوشیدنی‌های شیرین مانند آبمیوه‌هایی که دارای قند افزوده‌ شده هستند، شربت‌های بسیار شیرین، نوشابه‌های گازدار و  … موجب تضعیف سیستم ایمنی و اختلال در عملکرد آن می‌شوند. بهترین نوشیدنی آب است و مصرف آبمیوه تازه و طبیعی، دوغ کم‌نمک و بدون گاز، شربت‌های خانگی کم شیرین نیز برای تأمین آب بدن مناسب هستند.

دهقانی با اشاره به اهمیت مصرف مکمل ویتامین D برای تقویت سیستم ایمنی، بیان کرد: با توجه به این‌که ویتامین D به مقدار لازم از منابع غذایی تأمین نمی‌شود و منبع اصلی آن نور خورشید است افراد بالای ۱۸ سال باید ماهانه یک عدد مکمل ۵۰ هزار واحدی ویتامین D برای تقویت سیستم ایمنی بدن (به‌جز در زمان بارداری و شش‌ماهه اول شیردهی که با نظر پزشک مقدار آن تعیین شود) مصرف کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان ادامه داد: همچنین گروه سنی ۲ تا ۱۸ سال نیز طبق دستورالعمل کشوری می‌توانند هر دو ماه یک عدد مکمل ۵۰ هزار واحدی ویتامین D مصرف کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید