16 C
Tehran
سه شنبه، 29 اسفند 1402
خانه اخبار جهان بازیگر ۹۰ ساله کانادایی به فضا رفت و برگشت

بازیگر ۹۰ ساله کانادایی به فضا رفت و برگشت

0
525

به گزارش ایسنا، طی این ماموریت علاوه بر “ویلیام شاتنر” بازیگر کانادایی ۹۰ ساله، “کریس بوشویزن”(Chris Boshuizen) مهندس سابق ناسا و بنیانگذار شرکت ماهواره‌ای Planet Labs و”گلن د ورایس”(Glen de Vries) بنیانگذار شرکت نرم افزاری Medidata و معاون رئیس علوم زیستی یک شرکت نرم افزاری فرانسوی و “آدری پاورز”(Audrey Powers) معاون رئیس این ماموریت از شرکت بلواوریجین حضور داشتند. شاتنر پس از این سفر، مسن‌ترین فردی که به فضا رفته، لقب گرفت.

کل پرواز حدود ۱۱ دقیقه طول کشید و خدمه نیز حدود ۴ دقیقه بی وزنی را در فضا تجربه کردند. در ابتدا تقویت کننده موشک نیو شپرد از کپسول جدا شد و برای فرود به زمین باز گشت و در حالی که تقویت کننده در حال فرود بود، کپسول نیو شپرد به بالاترین ارتفاع و درست در بالای خط کارمان رسید. این کپسول ۱۱ دقیقه پس از پرتاب به زمین باز گشت.

در ابتدا قرار بود این ماموریت گردشگری فضایی ۱۲ اکتبر انجام شود که به دلیل شرایط آب و هوایی به تعویق افتاد. این ماموریت دومین پرواز سرنشین‌دار این شرکت بود. در اولین ماموریت در ۲۰ ژوئیه “جف بزوس” به همراه خانم والی فانک ۸۲ ساله، اولیور دیمن ۱۸ ساله به عنوان جوان‌ترین مسافر فضا و مارک بزوس برادرش با موشک “نیوشپرد” شرکت “بلواوریجین” به فضا رفتند و پس از دقایقی ماندن در گرانش صفر به زمین بازگشتند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید