۴ روش خانگی برای درمان خشکی لب در پاییز

0
393

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ترک خوردن لب‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که هوا سرد یا خشک است یا بدن شما دچار کم آبی می‌شود و برای رهایی از این مشکل، توصیه می‌شود از دستورالعمل‌های طبیعی برای مرطوب کردن لب‌های خشک استفاده کنید.

دستور العمل‌های طبیعی برای مرطوب کردن لب‌های خشک در پائیز

ژل آلوئه ورا 

آلوئه ورا  دارای مولکول‌هایی به نام پلی ساکارید‌هاست که به مرطوب شدن پوست و لب‌ها کمک می‌کند، بنابراین توصیه می‌شود روزانه ژل آلوئه ورا را روی لب‌ها قرار دهید تا نتیجه مثبت  آن را ببینید البته در افرادی که از واکنش‌های آلرژیک رنج می‌برند، بهتر است از مصرف آلوئه ورا اجتناب کنند.

آلوئه ورا

عسل 

عسل به مرطوب کردن لب‌ها و پوست و همچنین عفونت ناشی از این ترک‌ها  کمک می‌کند، زیرا عسل دارای خواص ضد باکتریایی است، بنابراین توصیه می‌شود، پنبه‌ای تمیز را در عسل آغشته کنید و روی لب ها بگذارید. این کار را برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه انجام دهید و سپس عسل را پاک کنید.

عسل

روغن نارگیل 

روغن نارگیل  دارای خواص ضد التهابی است و به مرطوب شدن پوست و لب‌ها کمک می‌کند، بنابراین توصیه می‌شود آن را با مقداری شکر مخلوط کرده تا لبی نرم  داشته باشید.

بیرانوند/مرطوب کردن لب‌ها در پائیز///

شکر 

هنگامی که سلول‌های مرده پوست روی لب‌ها جمع می‌شوند، مانع از رسیدن رطوبت مورد نیاز به لب‌ها می‌شوند، بنابراین توصیه می‌شود با قرار دادن یک قاشق غذاخوری شکر با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا عسل در یک کاسه، لب‌ها را لایه برداری کنید. مخلوط را روی لب‌ها بمالید و آن را به صورت دورانی مالش دهید، سپس لب‌ها را بشویید و مقداری وازلین یا مقداری روغن نارگیل برای مرطوب کردن لب‌ها بگذارید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید