تفاوت آلرژی پاییزی با کرونا!

0
414

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پِرِونشن، فصل پاییز در کنار تمام زیبایی‌هایی که دارد، می‌تواند مواردی همچون آلرژی، آب ریزش بینی، قرمزی چشم و خارش را نیز برایتان به ارمغان بیاورد. آلرژی‌های فصلی یکی از موارد رایجی است که با تغییر فصول برخی افراد را درگیر کرده و باعث بروز مشکلات برای انسان می‌شود.

برخی از افراد در این فصل شاهد بروز آلرژی پاییزی هستند. از رایج‌ترین علائم این آلرژی می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- جاری شدن اشک
۲- خارش چشم
۳- حساسیت چشمی
۴- عطسه
۵- سردرد
۶- جوش یا تاول بر روی پوست
۷- خارش گلو
۸- تشدید علائم بیماری آسم مانند سرفه و خس خس سینه
۹- در موارد شدید مشکلات تنفسی و نیز بروز شوک آنافیلاکسی (آلرژی شدید که می‌تواند منجر به مرگ شود)

هم اینک همه گیری کرونا جهان را درگیر خود ساخته است. همچنین پاییز فصل آغاز ابتلا به آنفلوانزا است. از این رو، افراد باید توجه ویژه‌ای به شباهت‌های آلرژی پاییزی و سایر بیماری‌های مشابه مانند کووید ۱۹، آنفلوانزا و سرماخوردگی ساده داشته باشند.

متخصصان آمریکایی می‌گویند یکی از ساده‌ترین راهکار‌های تشخیص آلرژی پاییزی با سایر بیماری‌های ویروسی این است که آلرژی منجر به بروز تب در بیمار نمی‌شود. این در حالی است که یکی از رایج‌ترین علائم ابتلا به ویروس کرونا بروز تب است.

از آنجا که دلیل آلرژی پاییزی گرده‌ها و علف‌های هرزی هستند که در طول تابستان در حال تکثیر بوده اند، افرادی که در پاییز بیشتر در بیرون از خانه فعالیت دارند احتمال بیشتری دارد که به آلرژی پاییزی مبتلا شوند.

برای جلوگیری از ابتلا به آلرژی در این فصل بهتر است کمتر در محیط بیرون باشید و یا دستکم از ماسک مناسب استفاده کنید. همچنین این گرده‌ها و دانه‌های حساسیت زا می‌تواند بر روی لباس‌های شما وارد خانه شود. از این رو، پس از ورود به خانه لباس‌های خود را بشویید. یکی دیگر از کار‌های ضروری قرار دادن کفش‌ها بیرون از محیط خانه و بستن پنجره‌هاست.

برای درمان آلرژی فصلی می‌توانید از کورتیکو استروئید‌های بینی یا دارو‌های ضد احتقان استفاده کنید. یکی از دلایل آب ریزش، گرفتگی و خارش بینی، تورم مجاری بینی است. دارو‌های ذکر شده با کاهش تورم مجاری، علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد.

هم اینک کرم‌ها و پماد‌های حاوی کورتیکو استروئید در بازار موجود است که می‌توانید از آن‌ها در محل خارش و جوش استفاده کنید. همچنین استفاده از آنتی هیستامین‌ها و تثبیت کننده‌های ماست سِل (mast cell) به صورت اشکال مختلف از جمله قرص، اسپری بینی و به صورت مایع در بازار موجود است که می‌تواند باعث التیام آلرژی فرد شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید