۶ دلیل «هاآرتص» برای زوال رژیم صهیونیستی

0
395

روگل الفر، تحلیلگر صهیونیستی امروز دوشنبه در تحلیلی جسورانه که خارج از اجماع ملی صهیونیستی تلقی می‌شود و طی یادداشتی در روزنامه هاآرتص منتشر شد، تاکید کرد که رژیم صهیونیستی گواهی فوت خود را امضا کرده است و تنها باید منتظر زمان آن ماند.

ابه گزارش ایسنا، ین تحلیلگر دلایل نابودی و حذف رژیم صهیونیستی از روی نقشه جهان را برشمرد و گفت، اولین عامل این است که این رژیم، دولت آپارتاید و یک دولت دو ملیتی است زیرا اکثریت جمعیت آن را یهودیان تشکیل می‌دهند و بیشترشان از تداوم اشغال مناطق فلسطینی حمایت می‌کنند. آنها نه تنها از اشغالگر حمایت می‌کنند بلکه به منظور نهادینه شدن رژیم صهیونیستی با این رژیم همکاری نیز می‌کنند. یهودیان به صورت تئوری و عملی به حمایت خود از اشغالگر ادامه خواهند داد.

وی معتقد است که فلسطینی‌ها ضعیف‌تر از آن هستند که بتوانند واقعیت را تغییر دهند. آنها اگر دست به انتفاضه سوم بزنند ارتش اشغالگر با بهره برداری از برتری خود آنها را سرکوب خواهد کرد و جهان به اندازه کافی رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار نخواهد داد که دست از اشغالگری بردارد. رژیم صهیونیستی ددمنش و وحشی است و خیلی وقت است که یهودی و صهیونیستی نیست.

این نویسنده که به چپگرا بودن معروف است، گفت، دلیل دوم این زوال رژیم صهیونیستی را جنبش حمایت از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی دانست جنبشی که نژادپرست، فاشیسم و ضد دموکراتیک است و از این رهبر متهم به تخلفات کیفری خطرناک حمایت می‌کند، رهبری که ایدئولوژی‌های دیکتاتوری خود را پنهان نمی‌کند.

وی دلیل سوم این زوال را خودمختاری یهودیان تندرو دینی و فکری در داخل رژیم صهیونیستی دانست و گفت، آنها نه کار می‌کنند و نه تولید می‌کنند؛ اما رژیم صهیونیستی از آنها حمایت مالی می‌کند. آنها باری بر دوش این رژیم هستند.

دلیل چهارم از نگاه این نویسنده، می‌تواند مشکل کیفیت محیط زیست باشد. از نظر او اراضی اشغالی شلوغ، پر از زباله و آلودگی و بیش از حد گرم است و همه این مسائل محیط مناسبی را برای حامیان فاشیست نتانیاهو فراهم می‌کند.

وی پنجمین دلیل را تضاد فرهنگی در جامعه صهیونیستی، فقدان گفت‌وگو به ویژه در رسانه‌های اجتماعی و کثرت برنامه‌های تفریحی در شبکه‌های تلویزیونی عنوان کرد تا جایی که تقریبا هیچ گونه نقد و انتقادی در برنامه‌های تلویزیونی مشاهده نمی‌شود.

این تحلیلگر صهیونیستی آخرین دلیل زوال رژیم صهیونیستی را جنگ می‌داند که در اثر آن حزب‌الله لبنان، ایران و حماس هزاران موشک را روانه اراضی اشغالی خواهند کرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید