خبرهایی از شورای عالی سینما تا خودکفایی در تولید کاغذ

0
500

به گزارش ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمهدی اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری در حال راه‌اندازی شورای عالی سینما هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در تولیدات سینمایی هیات امنای جدیدی برای بنیاد فارابی انتخاب شد که این هیات با تحلیل و انتخاب دقیقی صورت گرفته به نوعی که بتواند بخش‌های محتوایی و ریل‌گذاری‌ها و پشتیبانی‌های مالی و اقتصادی را تامین کند.

اسماعیلی همچنین درباره موضوع تامین کاغذ مورد نیاز کشور گفت: ما همه زیرساخت‌های لازم را در اختیار داریم و تا یک سال‌ونیم آینده تقریبا در صنعت تولید کاغذ به خودکفایی لازم خواهیم رسید.

وزیر فرهنگ بیان کرد: هفته گذشته با محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری جلسه‌ای داشتیم و امیدواریم زمان‌بندی دقیق با برنامه روشن تدوین کنیم تا به ۸۰درصد تولید مورد نیاز در حوزه نشر و کتاب برسیم.

وی با بیان اینک در طول یک سال، حدود ۳۰۰هزار تن نیاز به تولید کاغذ داریم، افزود: این رقم در حال حاضر رقم پایینی است، ولی زیرساخت های آن فراهم است کارخانه های کاغذ در مازندران، استان فارس و خوزستان داریم که اگر آنها را هم فعال و از طرفی مدیریت واردات و حمایت‌های لازم و تسهیلات را داشته باشیم، می توانیم (به خودکفایی تولید کاغذ) امیدوار باشیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید