جزئیات تصمیمات جدید برای کشاورزان اصفهان

0
397

به گزارش فارس، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در گفت‌و‌گویی در خصوص نتایج سفر وزیر نیرو به اصفهان و تصمیمات اتخاذ شده برای کشاورزان اظهار کرد: هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از طریق صنایع تامین خواهد شد و در اختیار جهاد کشاورزی قرار بگیرد تا به نسبت حقابه کشاورزان بین آن‌ها تقسیم کند.

وی افزود: قرار شد برای تکمیل سامانه دوم تامین آب شرب اصفهان تامین اعتبار به میزان حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان انجام شود، همچنین برای اینکه بتوانیم از خروجی تصفیه‌خانه‌های شمال و جنوب برای کشاورزی استفاده کنیم مقرر شد طرح‌های تکمیلی که منجر به استفاده بهتر خواهد شد اجرا شود که قرار شد برای هر یک ۴۰۰ میلیارد تامین اعتبار شود.

مرتضوی گفت: مقرر شد با محوریت وزیر نیرو، کارگروه احیای زاینده‌رود برنامه‌ریزی را شروع کند و جلسات مستمری را داشته باشیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه دغدغه اولیه ما رفع مشکلات حوضه آبریز زاینده‌رود و مساله آب اصفهان است، خاطرنشان کرد: ۲ دهه مشکلات انباشته‌ای در حوضه زاینده‌رود وجود دارد که تلاش می‌کنیم با تشکیل کمیته‌های تخصصی در این خصوص تدبیری داشته باشیم.

وی افزود: تلاش ما این است برای مطالبات امروز کشاورزان به نحوی که راضی باشند فکر کنیم اما خط قرمز ما آب شرب است و بالاخره با حجم اندک آب پشت سد نمی‌توانیم تصمیمات انتحاری بگیریم.

طبق اعلام مدیر بهره‌برداری سد زاینده‌رود حجم فعلی آب در سد زاینده‌رود ۱۷۹ میلیون مترمکعب است و ۸۶ درصد حجم سد خالی از آب است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید