ارز مسافرتی به زائران عتبات هم اختصاص پیدا کرد

0
375

به گزارش فارس، در روزهای اخیر زمزمه‌های اختصاص ارز مسافرتی به زائران عتبات هم شنیده شد و برخی از زائران با توجه به افزایش هزینه‌های سفر به عتبات، با شنیدن این اخبار برای تأمین هزینه‌های این سفر معنوی دلگرم شدند.

بر همین اساس، زائران با داشتن بلیت پرواز و تأییدیه آن توسط دفاتر شرکت‌های هواپیمایی، می‌توانند به صرافی‌ها مراجعه کرده و ارز مسافرتی دریافت کنند.

به گفته یکی از زائران عتبات که به تازگی عازم نجف اشرف شده است، به هر زائر ۲ هزار و ۳۰۰ دلار ارز مسافرتی با نرخ ارز نیمایی تخصیص می‌یابد که ما پس از تأییدیه بلیت پرواز نجف اشرف، دلار به مبلغ ۲۷ هزار و ۸۰۰ هزار تومن خریداری کردیم؛ در حالی که در بازار آزاد قیمت دلار ۳۰ هزار و ۹۵۰ تومان بود.

با این امر، زائران عتبات نیز می‌توانند با ارائه بلیت پرواز از ارز نیمایی استفاده و بخشی از هزینه سفر عتبات را از این طریق تأمین کنند. همه زائران باید قبل از سفر مبلغ مورد نظر را داشته باشند، چرا که در صورتی که ارز نیمایی ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان باشد و به هر زائر نیز ۲ هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۳۰۰ دلار تخصیص یابد، زائران باید حدود ۶۲ تا ۶۴ میلیون تومان داشته باشند.

البته برای تحقق این امر باید کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت نیز با زائران همکاری کرده و بلیت پرواز را در اختیار آن‌ها قرار دهند. با این وجود، شاید بهتر بود که دولت برای سفرهای زیارتی ارز دولتی اختصاص می‌داد تا از این طریق هزینه‌های سفر زیارتی کاهش یابد و همه عاشقان خاندان اهل بیت علیهم‌السلام بتوانند به حرم‌های مطهر مشرف شوند.

به گزارش فارس، در سال‌های گذشته ارز مسافرتی فقط برای سفرهای خارجی به جز سفرهای زیارتی اختصاص پیدا می‌کرد؛ به طوری که با توجه به هزینه‌های سفر، رفتن به سفرهای توریستی هزینه کمتری نسبت به سفرهای زیارتی داشت. اما در روزهای اخیر ارز مسافرتی با نرخ نیمایی به زائران عتبات نیز تخصیص پیدا کرده است تا زائران بتوانند بخشی از هزینه سفر را تأمین کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید