اتحادیه اروپا: مذاکرات وین ششم دی از سر گرفته می‌شود

0
391

به گزارش فارس،  نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین تاریخ دور جدید مذاکرات با موضوع توافق هسته‌ای برجام را اعلام کرد.

«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام روز پنجشنبه (امروز) در پیامی وییتری درباره دور جدید مذاکرات وین توضیحاتی داد.

معاون «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این توییت نوشت: «مذاکرات وین از دوشنبه (ششم دی) از سر گرفته می‌شود. کمیسیون مشترک برجام برای گفت‌وگو و تعیین راه پیش رو تشکیل جلسه خواهد داد».

نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین افزود: «این مهم است که سرعت مسائل کلیدی باقیمانده را افزایش دهیم و با همکاری نزدیک با ایالات متحده به جلو برویم. به دور هشتم خوش آمدید».

اعلام تاریخ دور جدید مذاکرات در شرایطی انجام شده که اخیرا «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ابراز امیدواری کرده بود که مذاکرات درباره توافق هسته‌ای ایران در وین، هرچه سریعتر ادامه پیدا کند.

مالی در مصاحبه شامگاه سه‌شنبه با شبکه «سی‌اِن‌اِن»، ضمن اشاره به اینکه مشخص نیست چه زمانی مذاکرات وین ممکن است از سر گرفته شود، اما گفت: «امیدواریم هرچه سریعتر این اتفاق رخ دهد».

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری بیست و نهم آذرماه با خبرنگاران درباره دور جدید مذاکرات وین اظهارنظر کرده بود.

خطیب زاده گفته بود: «توافق جمعی این شد که این گفت‌وگوها متوقف شود و اعیاد مسیحیان و کریسمس تمام شود و بعد براساس اعلام انریکه مورا همه برگردند».

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: «در طول مذاکرات ما همواره به نتیجه فکر می‌کنیم، گفت‌وگوها را با اراده و خوشبینی پیگیری می‌کنیم ولی به نیات طرف مقابل یعنی آمریکا خوشبین نیستیم»

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید