عرضه دام در فصل زمستان، نسبت به تقاضا بالاست/ قیمت هر کیلو دام زنده ۵۵ هزار تومان

0
402

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در حال حاضر عرضه دام به ویژه بره‌های تولید امسال به قدری است که به رغم خرید حمایتی و صادرات، قیمت هر کیلو دام سبک و سنگین بالای ۵۵ هزار تومان نیست.

او ادامه داد: با توجه به قیمت گذاری وزارت جهاد کشاورزی برای هر کیلو دام هدف گذاری شده بود که قیمت هر کیلو دام با بحث صادرات و خرید حمایتی توسط پشتیبانی امور دام به بالای ۵۵ هزار تومان برسد که متاسفانه این امر محقق نشد.

پوریان گفت: با توجه به ازدیاد عرضه، مشکلی در توزیع گوشت تا پایان سال نداریم.

به گفته این مقام مسئول، در حال حاضر به رغم فراوانی عرضه، قیمت گوشت در بازار خرده فروشی همچنان بالاست.

او ادامه داد: علی رغم مشکلات دامدار همچون خشکسالی، کم آبی، کمبود و گرانی نهاده دامی، اما سیاست خرید حمایتی با تعلل انجام می‌شود که با آغاز فرایند صادرات باید منتظر آثار آن در بازار بود.

پوریان قیمت کنونی هر کیلو دام زنده را ۵۵ هزار تومان و لاشه ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام از انباشت دام در واحدهای دامداری خبر داد و گفت: با توجه به انباشت دام در واحدهای دامداری، موانع این موضوع با خرید حمایتی و ذخیره سازی از سوی پشتیبانی امور دام در حال رفع است.

او ادامه داد: علی رغم مشکلات بازرگانی در این بخش، میزان صادرات ناچیز است که با این وجود پیش بینی می‌شود که در بخش گوشت مشکلی نداشته باشیم.

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: تاکنون به رغم هزینه بالای تولید شاهد افزایش قیمت به نرخ واقعی نیستیم که ازدیاد عرضه در برابر تقاضای پایین یکی از علل این امر است.

این مقام مسئول ادامه داد: در بازار نوسانات قیمت همیشه وجود دارد به طوری که اگر در بحث تولید، عرضه کاهش یابد، قیمت افزایش می‌یابد، اما در شرایط فعلی گرانی گوشت هیچ ارتباطی به دامدار ندارد.

او در پایان گفت: با توجه به شرایط سخت نگه داری دام در فصل زمستان، خشکسالی و کم آبی عرضه نسبت به تقاضا بالاست و ازدیاد عرضه موجب شده تا قیمت تغییری نکند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید