ابراز رضایت باقری از دور هشتم مذاکرات وین

0
398

به گزارش خبرگزاری فارس، علی باقری مذاکره کنندن ارشد جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران درباره مذاکراتی که از روز دوشنبه ششم دی ماه در شهر وین بین ایران و گروه ۱+۴ درباره لغو تحریم ها آغاز شده، با بیان اینکه  تمرکز اصلی مذاکرات در دور هشتم بر لغو تحریم‌ها بود، اظهار داشت: در چند عرصه گفتگوها و تعاملات بین طرف ایرانی با طرف مقابل ادامه داشت، از جمله چند جلسه در موضوع راستی آزمایی هم با هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام و هم با طرف اروپایی برگزار شد.

مذاکره‌کننده ارشد ایران خاطرنشان کرد: در موضوع راستی آزمایی نیز جلساتی بین طرف ایرانی با هماهنگ کننده کمیسیون مشترک و جلسه جداگانه ای نیز با سه کشور اروپایی برگزار شد.

وی همچنین گفت که در عرصه لغو تحریم ها هم مکاتباتی بین دو طرف انجام شد و‌ پیشرفت های به نسبت خوبی در این چند روز آغازین دور هشتم صورت گرفت.

باقری بیان کرد: امیدواریم پس از بازگشت همکاران غربی و دیگران از تعطیلات سال نو میلادی به وین، کار جدی‌تر در موضوع لغو تحریم‌ها توسط طرفهای مختلف مورد پیگیری قرار بگیرد.

وی عنوان کرد که مذاکرات چند روز اخیر (دور هشتم) مثبت بوده است.

به گزارش فارس، دور هشتم مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ به منظور رفع تحریم‌ها علیه ایران با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام از عصر دوشنبه ششم دی ماه در شهر وین آغاز شد.

علی باقری مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در این نشست با اشاره به پیشرفت‌های صورت‌گرفته در دور پیشین، بر لزوم رفع تحریم‌ها و ارائه تضمین‌های عینی و کافی از سوی طرف مقابل و راستی‌آزمایی این اقدامات تأکید کرد و گفت که هیأت ایرانی مانند دور قبل برای تعامل جدی و پیشبرد گفت‌وگوها آمادگی کامل دارد.

در این نشست، تمامی هیأت‌ها به پیشرفت حاصل‌ شده در دور پیشین گفت‌وگوها اشاره کرده و برای ادامه رایزنی‌های فشرده اعلام آمادگی کردند و همچنین عنوان شد که اغلب پیشنهادات ایران، در متن جدید گنجانده شده است. در پایان نشست مقرر شد که مذاکرات و کار بر روی متن از روز سه‌شنبه هفتم دی ماه در سطوح و فرمت‌های مختلف ادامه یابد که از روز سه شنبه تا امروز ادامه داشت.

مذاکرات به مناسبت آغاز تعطیلات سال نو میلادی امروز متوقف و روز دوشنبه از سر گرفته می شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید