رئیسی: سفر به قطر گامی در جهت فعال شدن ارتباط با کشورهای منطقه خواهد بود

0
331

به گزارش فارس، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز دوشنبه (۲اسفند) پیش از عزیمت به قطر در تشریح جزئیات این سفر، اظهار داشت: سفر به قطر به دعوت امیر این کشور جناب آقای تمیم بن حمد انجام می گیرد و این سفر دو هدف را دنبال خواهد کرد.

وی افزود: در این سفر قصد داریم روابط دو جانبه ایران با کشور دوست، برادر و همسایه قطر را ارتقا دهیم و همچنین در مجمع کشورهای تولید کننده و صادر کننده گاز که در قطر در حال برگزارس است شرکت کنیم.

رئیس جمهور گفت:این سفر را گامی در جهت فعال شدن دیپلماسی همسایگی به ویژه با کشورهای حاشیه خلیج فارس و استفاده از ظرفیت‌های این کشورها در جهت توسعه روابط سیاسی و اقتصادی می‌دانیم.

وی با اشاره به میدان مشترک گازی ایران و قطر، تصریح کرد: از جمله اقداماتی که در این سفر می‌توانیم نسبت به آنها مذاکراتی انجام دهیم و گام‌هایی را برداریم، ارتباطاتی در حوزه‌های اقتصادی و انرژی بوده که بسیار قابل توجه است.

رئیسی با اشاره با همکاری با کشورهای تولیدکننده و صادرکننده گاز، تاکید کرد: تشکیل این مجمع با ابتکار جمهوری اسلامی انجام شده است. ما از موسسین این مجمع هستیم و از کشورهای مهم صادرکننده و تولید کننده گاز به شمار می‌رویم.

وی بیان داشت: همکاری ما در این مجمع و مذاکراتی که در این حوزه صورت می‌گیرد، می‌تواند گامی در جهت همکاری‌ها با کشورهای مختلف از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس باشد.

رئیسی افزود: امیدواریم در این سفر که هم به اعتبار دیدارهای دو جانبه و هم به اعتبار شرکت در مجمع عمومی است، دیدارهایی با کشورهای شرکت کننده در مجمع تولیدکنندگان و صادرکنندگان گاز داشته باشیم.

رئیس‌جمهورگفت: امیدواریم این سفر در جهت ارتقاء روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری بین کشورهای منطقه بویژه کشورهای حوزه خلیج فارس، اثرات مثبت و موثری را داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید