رشد ۳۲ درصدی درآمدهای دانشگاه ها در سال آینده

0
336

به گزارش ایسنا، دکتر علی خطیبی در اجلاس روسای دانشگاه ها که در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت به صورت حضوری و مجازی برگزار شد، افزود: درآمد اختصاصی دانشگاه‌ها در سال آینده ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد پیش‌بینی شده است که نسبت به امسال ۳۲ درصد رشد دارد. همچنین بودجه تملک دارایی و سرمایه‌ای نیز ۲۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: بودجه پژوهشگاه‌ها و موسسات پژوهشی نیز ۹ الی ۱۵ درصد نسبت به سال جاری رشد دارد.

معاون اداری، مالی وزارت علوم از رؤسای دانشگاه‌ها درخواست کرد نسبت به تبیین و انتشار دستاوردهای دانشگاه‌ها در حوزه علوم و فناوری در جامعه اهتمام ویژه داشته باشند تا فعالیت‌ها و افتخارات دانشگاهی برای عموم جامعه به صورت ملموس و روشن مشخص باشد.

دکتر خطیبی اظهار کرد: شایسته است دستگاه‌های متولی بودجه و مراجع قانون‌گذار نسبت به اهمیت اقدامات صورت گرفته در دانشگاه‌ها اطلاعات کافی داشته باشند تا برای حمایت از این فعالیت‌ها و اقدامات ارزشمند دانشگاهیان، بودجه و اعتبار لازم و کافی تخصیص داده شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اهمیت تخصیص به موقع و کافی اعتبارات در پیش‌برد امور علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و فناوری از مسئولان سازمان برنامه و بودجه درخواست کرد نسبت به این موضوع اهتمام و توجه کافی داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید