زمان واریز آخرین یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی امسال

0
318

به گزارش ایسنا، این یکصد وسی و سومین مرحله پرداخت یارانه نقدی از سال ۱۳۸۹ است که بار دیگر با همان رقم تکراری ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان برای یارانه بگیران واریز خواهد شد.

جمعیت یارانه‌بگیران حدود ۷۸ میلیون نفر است و پرداخت یارانه در هر ماه حدود ۳۴۰۰ میلیارد تومان و سالانه تا ۴۲ هزار میلیارد تومان برای دولت هزینه دارد.

در قانون بودجه ۱۴۰۱ مصوب شده که سه دهک بالای درآمدی حذف شوند ولی این که آیا دولت سیزدهم مانند دولت گذشته این الزام را بایگانی می‌کند یا نسبت به غربالگری اقدام خواهد کرد، در ابهام قرار دارد.

رقم پرداختی به یارانه نقدی نیز برای سال بعد همین ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان پیش‌بینی شده ولی دولت اعلام کرده بود که در صورت حذف پردرآمدها، این منابع را به سمت کم‌درآمدها سوق خواهد داد.

در هر ماه همراه یارانه نقدی، افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کل کشور نیز به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

اما در کنار یارانه نقدی، در دهم هر ماه مبلغ متغیر ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی ناشی از افزایش قیمت بنزین از آبان ۱۳۹۸ نیز به حساب برخی خانوارها واریز می‌شود.

قرار بود دولت یارانه جدیدی هم در ازای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت کند که هنوز به مرحله اجرا نرسیده است و احتمالا با مصوبه مجلس برای اختیار دولت در حذف ارز ترجیحی در سال آینده تکلیف این یارانه هم مشخص خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید