سرپرست وزارت دفاع طالبان: تهاجم از سوی همسایگان را تحمل نمی‌کنیم

0
269

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارنظر از سوی سرپرست وزارت دفاع طالبان افغانستان پس از اعتراض کابل به حملات هوایی از سوی پاکستان در خاک افغانستان مطرح شده است.

دولت کابل، پاکستان را مقصر انجام حملات هوایی می‌داند که مقام‌های طالبان افغانستان می‌گویند باعث کشته شدن ده‌ها تن در ولایات کنر و خوست شده است.

پاکستان که دخالت در این حملات هوایی در داخل مرزهای افغانستان را تایید نکرده گفته که دو کشور دوست و برادر هستند.

ملا محمد یعقوب، سرپرست وزارت دفاع طالبان افغانستان در مراسم سالگرد کشته شدن ملا محمد عمر، موسس طالبان گفت: ما با مشکلات و چالش‌هایی هم در جهان و هم با همسایگان خود مواجهیم که مثال واضح آن حملات به خاک ما در ولایت کنر است.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان نیز در واکنش به اظهارات سرپرست وزارت دفاع طالبان افغانستان گفت، اسلام آباد به داشتن همکاری طولانی مدت با افغانستان برای تضمین امنیت در این کشور امیدوار است.

این سخنگو همچنین ادامه داد: پاکستان و افغانستان دو کشور برادر هستند. دولت‌ها و مردم دو کشور تروریسم را تهدیدی جدی می‌دانند و هر دو مدت‌هاست که از بابت این مساله رنج دیده‌اند.

این سخنگوی وزارت خارجه پاکستان افزود: مهم است که دو کشور به یک روش معنادار از طریق کانال‌های مرتبط به همکاری در راستای مقابله با ترویسم مرزی بپردازند و اقدامات لازم را برای ریشه‌کنی گروه‌های تروریستی در خاک دو کشور انجام دهند.

وزارت خارجه دولت طالبان افغانستان نیز اخیرا سفیر پاکستان را در اعتراض به حملات هوایی انجام شده در دو ولایت خست و کنر احضار کرده بود. مقام‌های محلی گفتند که این حملات از سوی هلیکوپترهای ارتش پاکستان باعث کشته شدن ۳۶ تن شده است.

رئیس آژانس کودکان سازمان ملل (یونیسف) در افغانستان نیز گزارش داد، ۲۰ کودک در این حملات هوایی که ۱۶ آوریل رخ داد، کشته شدند.

از زمان روی کار آمدن مجدد طالبان در افغانستان در ۱۵ اوت ۲۰۲۱، در مرز با پاکستان درگیری‌هایی رخ داده است. ارتش پاکستان که به شدت از ادامه حملات شبه نظامیان خسته شده، در ماه‌های اخیر عملیات خود را در امتداد مرز افغانستان افزایش داده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید