احضار سفیر سوئد در تهران به وزارت خارجه/ حمید نوری آزاد شود

0
295

به گزارش فارس، در پی ادامه بازداشت سیاسی «حمید نوری» توسط سوئد و قرائت خلاصه‌ای از کیفرخواست دادستان آن کشور در جلسات اخیر دادگاه وی در استکهلم، «ماتیاس لنتز» سفیر سوئد در تهران، امروز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، توسط دستیار وزیر و مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه احضار شد.

در احضار سفیر سوئد به وزارت امور خارجه، مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به اتهامات بی پایه و ساختگی که دادستان سوئد در زمان اظهاراتش متوجه کشورمان کرد، به وی ابلاغ شد.

* نمایش سیاسی دادگاه سوئد پایان یابد و حمید نوری آزاد شود

دستیار وزیر و مدیرکل غرب اروپای وزارت خارجه کشورمان فرآیند دادگاه و بازداشت حمید نوری را کاملا غیرقانونی و تحت تاثیر اقدامات و القائات کذب و جعلی گروهک تروریستی منافقین قلمداد و فضاسازی معاندانه علیه جمهوری اسلامی ایران را  قویا محکوم کرد.

وی همچنین خواستار پایان دادن به نمایش سیاسی دادگاه سوئد و آزادی حمید نوری، شهروند ایرانی زندانی در این کشور شد.

سفیر سوئد در پاسخ اظهار داشت مراتب را به مقامات وزارت خارجه این کشور گزارش می‌کند.

گفتنی است، خانواده «حمید نوری» شهروند ایرانی زندانی در سوئد و کارمند سابق قوه قضائیه با انتشار بیانیه‌ای، ضمن تشریح آخرین وضعیت این شهروند ایرانی، نسبت به دستگیری غیرقانونی و روند محاکمه وی در کشور سوئد اعتراض کردند.

در این بیانیه آمده است: «در مورخ ۹ نوامبر ۲۰۱۹، پلیس سوئد بر مبنای توطئه و فریب، تبعه ایرانی را به اتهامات واهی دستگیر کرده است. به عنوان خانواده تا مدت‌ها هیچ اطلاعی از عنوان اتهامی و وضعیت وی نداشتیم. حتی با پیگیری‌هایی که داشتیم تا مدت‌ها نتوانستیم خبری از وضعیت ایشان بگیریم. این در حالی است که بر اساس موازین حقوق بشری، دولت بازداشت کننده مکلف است بلافاصله خانواده فرد بازداشت شده را مطلع نماید و محل بازداشت وی را اعلام کند.»

لازم به ذکر است در پی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد نیز ۲۸ فروردین ماه کاردار سوئد در تهران در غیاب سفیر این کشور به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران احضار و بر اقدام فوری و قاطع دولت سوئد برای پایان دادن به جسارت به ساحت قرآن کریم و تضمین عدم تکرار آن در آینده تأکید شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید