اعلام ۱۴ دارو ممنوعه در حج امسال

0
305

به گزارش فارس، سردار مهدی معصوم بیگی رئیس پلیس پیشگیری فراجا در نشست خبری با اصحاب رسانه به موضوع اعزام زائران حج تمتع پرداخت و اظهار داشت: از ۲۲ خرداد از طریق ۱۸ فرودگاه کشور حدود ۳۹ هزار زائر به بیت الله الحرام اعزام شوند.

رئیس پلیس پیشگیری انتظامی تصریح کرد: پلیس فرودگاه در این عملیات ماموریت محوری دارد.

وی گفت:۵ ماموریت محوری برای پلیس فرودگاه تعریف و ابلاغ شده از جمله تکریم حجاج با نگاه خیرخواهانه، هماهنگی برون سازمانی با سازمان حج و زیارت و مدیریت فرودگاه‌های کشور ؛ همچنین ‌هماهنگی های  درون سازمانی هم عبارتند از جمله روان سازی ترافیک، تامین نظم و امنیت محورهای مواصلاتی، حوزه گذرنامه ، پلیس مبارزه با مواد مخدر و ماموریت دیگر هم عبارتست از تامین نظم و امنیت و پیشگیری از وقوعات و سرقت.

رئیس پلیس پیشگیری انتظامی تصریح کرد: هرگونه داروهای کدیین دار و مشتقات مواد مخدر و خود مواد مخدر خط قرمز پلیس است و این موضوع با سیستم های هوشمند کنترل می شود.

وی ادامه داد: ورود ۱۴ قلم دارو به کشور عربستان ممنوع است از جمله قرص متادون و شربت متادون، قرص ترامادول و آمپول ترامادول، شربت اکسپکتورانت کدئین دار، قرص استامینوفن کدئین دار و آمپول و قرص دیازپام، قرص و آمپول بوپرونورفین، هیدرومرفین، آمپول مرفین و آمپول پتیدین.

سردار معصوم بیگی به حجاج توصیه کرد: ۴۸ ساعت قبل از پرواز حجاج وسایل خود را به فرودگاه تحویل دهند؛ همچنین همراهان حجاج برای بدرقه و استقبال در فرودگاه حضور نداشته باشند چرا‌که باعث ترافیک و ازدحام در فرودگاه ها می شود.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا با بیان اینکه موادمخدر و ۱۴ قلم دارو نباید همراه زائر باشد تصریح کرد: اگر مواد مخدر همراه زائر باشد از این سفر معنوی باز می مانند؛ در این زمینه هم تجهیزات پلیس به روز بوده و همچنین از کارشناسان چهره زن استفاده می شود و افرادی که مواد مخدر داشته باشند قطعا از سفر حج باز خواهند ماند.

سردار معصوم بیگی افزود: یکی از کشورهایی که قوانین عربستان را کامل رعایت می کند حجاج ایرانی هستند.

وی به موضوع پیشگیری، مقابله و کشف سرقت پرداخت و گفت: سارقانی که در سال‌های گذشته سابقه سرقت در فرودگاه دارند مورد رصد پلیس قرار گرفته؛ همچنین تیم های موتوری، خودرویی و پیاده آموزش دیده مجهز در فرودگاه ها حضور داشته و از تجهیزات پایش نیز استفاده خواهد شد.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا خاطرنشان کرد: حدود ۵ هزار مامور پلیس در این مدت برای انجام این ماموریت بکارگیری خواهند شد.

وی گفت: هر مسافر ۵۰۰۰ یورو می تواند به همراه داشته باشد و میزان طلا هم ۱۵۰ گرم است.

رئیس پلیس پیشگیری انتظامی کشور با بیان اینکه پلیس در آمادگی کامل برای اعزام حجاج بیت الله الحرام است تصریح کرد:رئیس پلیس پیشگیری فراجا با اشاره ارز همراه زائر خاطرنشان کرد: اولین پرواز روز ۲۲ خرداد از فرودگاه حضرت امام خمینی شروع شده و تا ۲۲ روز بعد یعنی ۱۳ تیرماه پروازهای رفت انجام خواهد شد و آخرین پرواز برگشت نیز در تاریخ ۷ مراد ماه انجام خواهد شد.

سردار معصوم بیگی اعلام کرد: پرواز حدود یک سوم حجاج از فرودگاه حضرت امام انجام خواهد شد؛ همچنین پروازها با ایرلاین های داخلی و با محوریت ایران ایر انجام خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید