آغاز ماراتن هیجان‌انگیز تنیس جهان

0
93



کد خبر : ۱۸۶۴۷۵۲ |
۲۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۵:۰۰ |
۳۵۱ بازدید |

۰
دیدگاه

گرنداسلم استرالیا ۲۰۲۳ کلید می‌خورد


دوره جدید رقابت‌های تنیس در سال ۲۰۲۳ از بامداد دوشنبه ۲۶ دی ماه سال‌جاری به میزبانی ملبورن برگزار خواهد شد، رقابت‌هایی که اولین از چهار گرنداسلم معتبر فصل است.

آغاز ماراتن هیجان‌انگیز تنیس جهان

به گزارش ورزش سه، مهم‌ترین غایبان اولین گرنداسلم فصل راجر فدرر در بخش مردان و سرنا ویلیامز در بخش زنان هستند، دو اسطوره‌ای که در پایان فصل گذشته تنیس از دنیای راکت خداحافظی کردند و بدین ترتیب جهان تنیس پس از سال‌ها شاهد حضور آنها در گرنداسلم استرالیا نخواهد بود. شاید مهم‌ترین فردی که به علت عدم حضور سرنا در این رقابت‌ها از حضور در استرالیا انصراف داده است، ونوس ویلیامز خواهر او بوده که تا سال گذشته به همراه سرنا در رقابت‌های دوبل (دونفره) رقابت‌های مختلف تنیس جهان شرکت می‌کرد اما با خداحافظی خواهرش از تنیس ترجیح داد که در این رقابت‌ها شرکت نکند. حالا باید دید او طی چند ماه آینده به طور رسمی به مانند خواهرش از دنیای تنیس خداحافظی می‌کند یا اینکه در ادامه فصل با همراهی یک بازیکن دیگر در رقابت‌های دونفره شرکت می‌کند.
راجر فدرر معروف به استاد سوئیسی هم فصل گذشته و در رقابت‌های لیورکاپ ۲۰۲۲ که مهرماه امسال به میزبانی شهر لندن پایتخت انگلستان برگزار شد از دنیای راکت خداحافظی کرد تا پس از ۲۴ سال حضور مداوم در استرالیا امسال در آن حضور نداشته باشد. فدرر از سال ۱۹۹۸ به طور رسمی در تورنمنت‌های مختلف دنیای تنیس شرکت کرده است.

تغییر صدرنشین
یکی از مهم‌ترین اتفاقات دنیای تنیس در سال ۲۰۲۲ ظهور کارلوس آلکاراس و قهرمانی تنیسور جوان اسپانیایی در رقابت‌های آزاد امریکا بود، قهرمانی‌ای که او را به صدر جدول انجمن برترین تنیس بازان جهان رساند. به همین علت بسیاری از هواداران تنیس امیدوار بودند تا او را در استرالیا هم ببینند اتفاقی که به علت مصدومیت رخ نداد و این بازیکن هفته گذشته با انتشار پستی در فضای مجازی به‌صورت رسمی اعلام کرد اولین گرنداسلم فصل را از دست خواهد داد. عدم حضور او در این مسابقات به معنای از دست دادن صدر جدول رنکینگ خواهد بود. این موضوع رقابت برای کسب عنوان قهرمانی بین مدعیانی همچون نواک جوکوویچ، رافائل نادال، اندی ماری، دنیل مدودف و سایر مدعیان را داغ‌تر از گذشته خواهد کرد، زیرا تنیسوری که این رقابت‌ها را با قهرمانی به پایان برساند به رتبه اول جدول رده‌بندی برترین تنیس‌بازان جهان خواهد رسید.

بازگشت جوکو به استرالیا
یکی از اتفاقات عجیب دوره گذشته مسابقات استرالیا عدم حضور نواک جوکوویچ در این تورنمنت بود. مرد شماره یک اسبق جهان که در آن زمان در اوج آمادگی خودش قرار داشت به علت خودداری از تزریق واکسن کرونا پس از جنجال‌های بسیار از استرالیا اخراج شد و به همین علت بسیاری از مسابقات فصل گذشته  را هم از دست داد. اما نوله در این فصل در رقابت‌ها حضور خواهد داشت و به گفته کارشناسان او به همراه ایگا شویانتک و کارولین گارسیا شانس‌های اصلی کسب عنوان قهرمانی اولین گرنداسلم فصل در بخش مردان و زنان هستند.

بازگشت الکساندر
یکی از اتفاقات جالب این مسابقات بازگشت الکساندر زورف آلمانی و قهرمان رقابت‌های انفرادی بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو به میادین پس از درمان مصدومیتش است، ‌مصدومیتی که در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات رولان گاروس گریبانگیرش شده بود. زورف که در رقابت‌های تور ۲۵۰ امتیازی آدلاید آغاز خوبی نداشت امیدوار است در اولین گرنداسلم فصل نمایش خوبی ارائه دهد. آیا او پس از ۷ ماه دوری از میادین موفق می‌شود به مراحل پایانی گرند اسلم استرالیا برسد؟

جذاب‌ترین مصاف‌های دور اول
پنجشنبه هفته گذشته به وقت ایران قرعه‌کشی رقابت‌های آزاد استرالیا برگزار شد. بر این اساس مصاف اندی ماری اسکاتلندی دارنده دو مدال طلای بازی‌های المپیک تابستانی و آندری روبلف روس یکی از جذاب‌ترین مسابقات است. این مصاف از آن جهت برای علاقه‌مندان به تنیس اهمیت دارد که این دو تنیسور طی چند سال اخیر عملکرد خوبی نداشته‌اند و حالا همه در انتظار این هستند برنده این رقابت مشخص شود.
یکی دیگر از رقابت‌های جذاب دور نخست هم مصاف دومنیک تیم اتریشی با متئو برتینی ایتالیایی است که در سال‌های اخیر رقابت بسیار نزدیکی با یکدیگر داشته‌اند.

منبع: ایران ورزشی



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید