ابزار مورد نیاز شغل مکانیکی

0
89


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ابزار مورد نیاز شغل مکانیکی : مکانیک ها از دانش خود در مورد خودرو ها برای اطمینان از عملکرد صحیح سیستم های مختلف از جمله موتور ها و تجهیزات خودکار استفاده می کنند. آن ها اغلب یک مشکل را با استفاده از یک سری مراحل تشخیص می دهند، سپس موثر ترین استراتژی را برای تعمیر آن تعیین می کنند. به عنوان مثال، یک مکانیک خودرو ممکن است تشخیص دهد که وسیله نقلیه مشتری به دلیل ساییدگی لنت ترمز صدایی نا آشنا ایجاد می کند، بنابراین تصمیم به تعویض آن ها می گیرد. مکانیک ها بسته به محیط کارشان ممکن است برخی از مسئولیت های زیر را داشته باشند:

  • تشخیص مشکلات متداول خودرو با ابزار مخصوص
  • ارتباط مناسب با مشتریان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک مشکل مکانیکی
  • تعویض قطعات معیوب ماشین با قطعات با کیفیت جدید
  • ایجاد گزارش بر اساس عیب یابی و تعمیر خودرو
  • استفاده از مهارت های حل مسئله برای تشخیص مسائل مکانیکی
  • اطمینان از رعایت استاندارد های ایمنی و بهداشتی ماشین آلات

ابزار مورد نیاز شغل مکانیکی

مکانیک ها برای کمک به انجام وظایف تعمیر و نگهداری به طیف وسیعی از ابزار ها و تجهیزات مکانیکی متکی هستند. برای مکانیک ها دانستن ابزار های مختلف بسیار مهم است، زیرا هر شغل ممکن است به تخصص های مختلفی نیاز داشته باشد. با یادگیری ابزار های رایج برای مکانیک، می توانید یاد بگیرید که چگونه وظایف را به سرعت انجام دهید و تعیین کنید که کدام گزینه برای شما بهتر کار می کند.

وقتی صحبت از ابزار های مورد استفاده در مکانیک خودرو به میان می ‌آید، می توان آن ها را به بخش های ابزار های اصلی دستی، ابزار برقی و ابزار های تشخیصی و تجهیزات تست دسته بندی کرد. همانطور که برای یادگیری مکانیک به آموزش مکانیکی خودرو نیاز دارید باید ابزار های مورد نیاز آن را نیز بشناسید. در این مقاله، ابزار مورد نیاز شغل مکانیکی را فهرست می کنیم.

۱٫ابزار معمولی مکانیکی

۲٫ابزار تشخیص موتور خودرو

۳٫کمپرسور هوا

۴٫جک ماشین و استند ماشین

۵٫مولتی متر

۶٫کابل جامپر

۷٫تابه تخلیه روغن

۸٫آچار گشتاور

۹٫چراغ قوه

۱٫قیف

ابزار معمولی مکانیکی

مکانیک ها از ابزار معمولی مکانیکی مانند پیچ گوشتی، انبردست، چکش، سیم چین، آچار برای کارهای مختلف استفاده می کنند. مجموعه ای از پیچ گوشتی های با کیفیت و با اندازه های مختلف را داشته باشید. انبردست ها را برای موارد مختلفی مانند نصب رینگ پیستون مورد استفاده قرار می گیرد. چکش ها می توانند فلز را شکل دهند و به برداشتن و نصب قطعات کمک کنند. مکانیک ها از آچار برای چرخاندن پیچ و مهره ها و محکم کردن اتصالات استفاده می شود.

ابزار مورد نیاز شغل مکانیکی

ابزار تشخیص موتور خودرو

موتور های مدرن دارای سیستم های کامپیوتری هستند که هنگام تشخیص مشکل، هشدار ارسال می کنند. برای بازیابی این هشدار ها، مکانیک‌ ها به ابزار های تشخیص موتور، که دستگاه‌ های اسکن الکتریکی هستند، تکیه می‌ کنند که می‌ توانید مستقیماً به پورت داخل وسیله نقلیه متصل کنید. این دستگاه اغلب دارای یک سیستم کامپیوتری در مقیاس کوچک با برنامه های کاربردی مشابه گوشی های هوشمند است. آن ها می توانند به مکانیک کمک کنند تا مشکلات را سریع تر تشخیص دهد و نحوه ادامه روند تعمیر را تعیین کند.

کمپرسور هوا

کمپرسور های هوا می توانند لاستیک ها را پر کنند و ابزار برقی را در گاراژ شما راه اندازی کنند. کمپرسور های هوا هم در مدل های صنعتی بزرگ و هم در طرح های کوچک، فشرده و قابل حمل عرضه می شوند. این دستگاه ها ابزارهای پنوماتیک از جمله آچار ضربه ای را اجرا می کنند.

جک ماشین و استند ماشین

گاهی اوقات، برای تشخیص مشکلات یا انجام تعمیرات، باید وسیله نقلیه را از روی زمین بلند کنید. جک ‌های ماشین، خودرو را بلند می ‌کنند، اما شما نمی ‌توانید برای حفظ امنیت شما در حین کار به آن ها وابسته باشید. استند ماشین کمک بیشتری به دور نگه ‌داشتن وسیله نقلیه از زمین می ‌کنند و ایمنی بیشتری دارند.

مولتی متر

بسیاری از سیستم های خودرو به الکترونیک متکی هستند و باید توسط ابزار برقی تست شوند تا بتوان مشکلات داخلی آن ها را تشخیص داد. مولتی متر یا اهم متر، ولتاژ و آمپر وسایل لکترونیکی را اندازه گیری می کنند. این ابزار دستی به تشخیص مشکلات مربوط به سیستم های سیم کشی، منبع تغذیه و مدار ها کمک می کند.

کابل جامپر

کابل های جامپر یکی از ابزار های مورد نیاز مکانیکی است که می تواند یک باتری ماشین را به دیگری متصل کند و به افزایش قدرت آن برای راه اندازی موتور کمک کند. به دنبال کابل هایی باشید که می توانند باتری های شش ولتی، ۱۲ ولتی و ۲۴ ولتی را تحمل کنند.

تابه تخلیه روغن

تعویض روغن یکی از رایج ترین کار های مکانیک خودرو است. یک تابه تخلیه روغن، روغن مصرف شده را از موتور جمع می کند. به خاطر داشته باشید که باید قوانین را برای دفع روغن مصرف شده رعایت کنید. اطمینان حاصل کنید که ظرف با ظرفیت موتور مطابقت دارد.

آچار گشتاور

یک آچار گشتاور به مکانیک اجازه می دهد تا نیروی بیشتری را به یک پیچ یا مهره اعمال کند. حرفه ای ها اغلب از این ابزار برای سفت کردن مهره ها و پیچ ها در اجسام با چگالی بالا استفاده می کنند، زیرا اعمال سطوح بالای نیرو می تواند به آن ها اجازه دهد تا تعداد چرخش هایی که آچار می تواند انجام دهد را افزایش دهند. مکانیک ها اغلب می توانند تنظیمات طول آچار گشتاور را تنظیم کنند.

چراغ قوه

برای تشخیص مشکلات و انجام تعمیرات به درستی به یک منبع نور خوب نیاز دارید. بسیاری از مکانیک ها چراغ قوه های کوچک مانند چراغ های خودکار را ترجیح می دهند که بتوانند در جیب خود نگه دارند. این ابزار ها به مکانیک‌ ها اجازه می‌دهند تا به سرعت قسمت ‌های زیر کاپوت و خودرو ها را بررسی کنند. از چراغ قوه های سبک وزن با عمر باتری طولانی استفاده کنید.

قیف

قیف ها به مکانیک ها کمک می کنند تا در حین تعمیر و نگهداری خودرو، مایعات را پر کنند. قیف ها تضمین می کنند که روغن، مایع گیربکس و پاک کننده شیشه جلو به مخزن مناسب می رسند. برخی از قیف ها ممکن است شامل شلنگی باشند که می توانید برای دسترسی بهتر به دهانه های کوچک یا مسدود شده از آن استفاده کنید.

این مطلب توسط کارشناسان مجتمع آموزشی برق تهیه شده است. این آموزشگاه دوره های مکانیکی و  همچنین دوره برق خودرو را بصورت حرفه ای و صفر تا صد برگزار میکند.
برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره : ۶۶۹۵۷۳۱۳-۰۲۱ – ۶۶۹۵۳۰۱۶-۰۲۱  تماس حاصل نمایید.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید