توزیع نفت سفید میان ۱۱ هزار و ۳۲۰ خانواده در خراسان شمالی

0
78


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: مسوول روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خراسان شمالی گفت: توزیع نفت سفید به عنوان سوخت جایگزین گاز با همت ۱۰ گروه در روستاهای استان در دست اجرا است.

علی اصغر برومند اظهار کرد: اکنون توزیع نفت سفید در روستاهای شهرستان های اسفراین، جاجرم، گرمه، فاروج و راز و جرگلان انجام و یا در دست اقدام است و در تامین این سوخت مشکل و نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: ذخایر نفت سفید در استان مناسب است و این سوخت به میزان مورد نیاز تامین می شود، بنابراین از مردم درخواست می شود از مراجعه و حضور در ادارات برای دریافت نفت خودداری کنند و این فرآورده با اعلام شرکت گاز در مناطق مختلف توزیع می شود.

 

توزیع نفت سفید میان ۱۱ هزار و ۳۲۰ خانواده روستایی

برومند گفت: با اعلام افت شدید فشار گاز در برخی نقاط استان، توزیع نفت سفید در دستور کار است و تاکنون ۱۱ هزار و ۳۲۰ خانواده روستایی این فرآورده را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه هر خانواده ۲۰ لیتر نفت سفید دریافت می کند افزود: در اسفراین ۹ هزار خانوار روستایی، گرمه ۳۲۰ خانوار، جاجرم ۳۳۰ خانوار، راز و جرگلان هزار و ۲۰۰ خانوار نفت سفید دریافت کردند و توزیع این سوخت در میان ۵۰۰ خانواده روستایی فاروج هم انجام شد.

مسوول روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه ذخیره سازی نفت سفید در استان مناسب است گفت: اکنون ۶ میلیون لیتر نفت سفید در استان ذخیره است و مخازن هر ۸۶ نمایندگی فروش در مناطق مختلف پُر است.

مصرف گاز خانگی در خراسان شمالی با سرمای زمستانه و برودت هوا افزایش چشمگیری یافته است و این روند فعالیت بسیاری از صنایع استان را کند کرده و نیاز است تا شهروندان در این فصل مصرف این سوخت گرانبها را مدیریت کنند.

اینک مصرف گاز نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، سیمان بجنورد، پتروشیمی، صنایع دیگر و سایر صنایع و واحد های تویلدی استان محدود و بعضا قطع شده است که این امر با دستور دیسپچینگ ملی گاز ایران و از طریق مراجع ذیصلاح کنترل و اعمال می شود.

اداره کل هواشناسی استان خراسان شمالی کاهش ۲۴ درجه ای دمای هوا را در سردترین ساعات پیش بینی کرده است که در شبانه روز گذشته برخی از مناطق استان دما به زیر ۲۴ درجه سانتیگراد نیز رسید.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمال شرق کشور واقع است.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید