روایت عماد افروغ از ایمیل سفارت کانادا که دام جاسوسی بود؛ با خودم گفتم با من اخراجی انگلستان و زندان رفته چه کاری دارند؟!

0
93


|


۱۴۰۱/۱۰/۲۸ ۲۰:۲۰:۲۰

|

|



مگر می‌شود جاسوسی را دستگیر کرد و به او گفت که آخرین بار باشد که جاسوسی می‌کند و بعد بگذارند که برود؟


عماد افروغ گفت: همانطور که امام راحل تودهنی سختی به متملقان و چاپلوسان زدند و از حریم ولایت دفاع کردند امروز نیز باید از حریم ولایت دفاع شود و ولی‌فقیه مانع از آن شوند که افرادی به اسم طرفداری از ولایت و مبانی آن به انقلاب صدمه بزنند.




روایت عماد افروغ از ایمیل سفارت کانادا که دام جاسوسی بود؛ با خودم گفتم با من اخراجی انگلستان و زندان رفته چه کاری دارند؟!


|


۱۴۰۱/۱۰/۲۸ ۲۰:۲۰:۲۰

عماد افروغ، جامعه‌شناس سیاسی به بهانه اعدام علیرضا اکبری که به عنوان «ابرجاسوس» مجازات شد، گفت‌وگویی درباره نفوذ داشته است.

به گزارش همشهری، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید: 

  •  مشکل اصلی ما در جمهوری اسلامی، تظاهر و نفاق افرادی است که تلاش می‌کنند در بدنه مدیریتی کشور وارد شوند است. به این دلیل، شاهد نفوذ همیشگی افرادی به سیستم مدیریتی هستیم و ضربات زیادی را بر پیکره نظام وارد کرده‌اند. مصادیق آن هم کم نیست و در تاریخ ۴۴ساله نظام اسلامی می‌توان رد و نشان این افراد را پیدا کرد. 
  • دستگاه‌های رسمی و غیررسمی مسئول و ناظر و مامور به انجام چنین وظیفه‌ای حتما کار خود را درست انجام نداده‌اند که این راه نفوذ هنوز باز است. من یکی از دلایل این ناکامی را نزدیک شدن افراد متملق و چاپلوس به ارکان اصلی قدرت در کشور می‌دانم. متملقانی که با این رفتار برای خود سپر امنیتی ایجاد کرده‌اند. این افراد کسانی هستند که دم از ارادت تام از ولایت فقیه می‌زنند و تفسیر شخصی و ارادت سالارانه از ولایت فقیه ارائه می‌دهند و نه تصویر شخصیتی و بیناذهنی و قاعده‌مند از چنین مقام و جایگاهی و با این روش امیال خود را به جلو می‌برند.
  • همانطور که امام راحل در برخورد با فردی که در دیدار با ایشان فریاد می‌زد: «ما همه سرباز توایم خمینی؛ گوش به فرمان توایم خمینی» بیان کردند که ما همه سرباز خدا هستیم؛ نه تو سرباز منی و نه من سرباز تو. امام(ره) با این حرف تودهنی سختی به متملقان و چاپلوسان زدند و از حریم ولایت دفاع کردند و امروز نیز باید از حریم ولایت دفاع شود و ولی‌فقیه مانع از آن شوند که افرادی به اسم طرفداری از ولایت و مبانی آن به انقلاب صدمه بزنند.
  • در مورد جاسوسی درک نمی‌کنم چرا به این راحتی در کشور نفوذ به شکل جاسوسی رخ می‌دهد. خود من سال‌ها قبل از سوی رایزن اول سفارت کانادا ای‌میلی دریافت کردم که خواهان صحبت با من بودند. می‌دانستم جذب سرویس بیگانه شدن چگونه است و آنان تلاش خود را برای جذب من انجام می‌دهند. من اخراجی انگلستان و زندان رفته و اعتصاب غذا کشیده در این کشور بودم و می‌دانستم چنین ایمیلی پایان خوبی ندارد. حالا چطور ممکن است فردی درسطح بالا و دارای مسئولیت‌های مهم امنیتی به این راحتی جذب سرویس اطلاعاتی بیگانه شود؟
  • سؤال دارم که چرا آقای شمخانی مراقبت لازم را از معاون خود نکرد و هوشیاری لازم را به خرج نداد تا بستر نفوذ به معاون و مشاورش اینچنین فراهم نشود.
  • در ماجرای علیرضا اکبری، این فرد یک‌بار به اتهام جاسوسی بازداشت هم شد، اما بعد آزاد شد. این برمی‌گردد به اینکه چرا دستگاه‌های مسئول ما نظارت نکردند و مسئله را پیگیر نشدند. در کدام کشور شما می‌بینید یک جاسوس را می‌بخشند و می‌گذارند برود! مگر می‌شود جاسوسی را دستگیر کرد و به او گفت که آخرین بار باشد که جاسوسی می‌کند و بعد بگذارند که برود؟ جاسوس، جاسوس است و باید همان موقع با چنین فردی برخورد می‌شد.
  • متأسفانه باید بگویم افرادی که انتقاد می‌کنند و با صراحت حرف می‌زنند و در قالب نقد درون‌گفتمانی انتقاد به روندها دارند، جایگاهی در سیستم مدیریتی ندارند و به طرق مختلف آنان را حذف می‌کنند و با این کار، فضا را برای حضور نفوذی‌ها باز می‌کنند.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید