خبر نماینده مجلس درمورد مازوت سوزی در اصفهان: نیروگاه شهید منتظری امسال یک ماه زودتر هم این کار را شروع کرد

0
75


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: نیروگاه شهید منتظری اصفهان امسال نسبت به پارسال، یک ماه زودتر مصرف مازوت را آغاز کرد و افزایش شدید آلودگی هوای منطقه و ایجاد انواع مخاطرات را برای ۳.۵ میلیون نفر از ساکنان نواحی اطراف رقم زد.

 حسینعلی حاجی‌دلیگانی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از پروژه زیست محیطی شرکت مهندسی و ساخت تجهیزات سپاهان مپنا افزود: ما به همین دلیل از دبیر شورای عالی امنیت ملی، وزیر نیرو و وزیر نفت گله مندیم ؛ امسال به دلیل افزایش آلودگی هوا میزان مراجعه مردم به مراکز درمانی به دلیل مشکلات تنفسی رشد داشته است.

 

نماینده مردم شاهین شهر و بُرخوار در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مسوولان می‌توانستند با تدبیر به جای تبدیل همه واحدهای این نیروگاه به مصرف کننده مازوت، بخشی از آن را به جاهای دیگری منتقل کنند.

 

حاجی‌دلیگانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مقوله گردشگری تصریح کرد: اگر یک توافق نامه بین سازمان محیط زیست و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری امضا شود، گردشگری در منطقه موته در شمال غرب استان رونق خواهد یافت.

 

اجرای هشت پروژه صنعتی با رویکرد زیست محیطی در اصفهان

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان نیز در این آیین گفت: هشت پروژه صنعتی و با رویکرد زیست محیطی با کمک صندوق ملی محیط زیست در استان اصفهان در حال انجام است که که طرح امروز مپنا اولین آن به شمار می رود.

 

احمدرضا لاهیجان زاده اضافه کرد: اتفاقی که در مجموعه مپنا رخ داده می‌تواند الگویی برای سایر صنایع استان باشد، زیرا به همت این مجموعه راهکارهای عملی کنترل آلودگی ایجاد شده است.

 

آغاز پایش تصویری شهرک صنعتی بزرگ اصفهان

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان نیز با اشاره به افتتاح پروژه دوربین‌های پایش از راه دور و بر خط شهرک صنعتی بزرگ اصفهان با شعاع رصد ۱۵ کیلومتری گفت: این دوربین‌ها قابلیت دید در شب هم دارد و نصب دوربین های دیگر در ضلع غربی شهرک در دستور کار ما خواهد بود.

 

رسول سواری با اشاره به اهمیت توسعه صنایع در شهرک‌های صنعتی ادامه داد: در صورتی که این امر محقق نشود افزایش واحدهای تولیدی زیرپله‌ای و غیرمجاز در شهر اصفهان رقم خواهد خورد که به ضرر شهر خواهد بود.

 

وی درباره تصفیه خانه شهرک نیز خاطرنشان کرد: مرحله(فاز) این طرح با ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ متر مکعب، ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پنج هزار متر مکعب پیش بینی افزایش داریم.

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان با اشاره به احداث دیوار پنج کیلومتری به ارتفاع چهار متر حائل بین این شهرک و پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو تصریح کرد: ساختمان ۵۰۰ متری نیز برای کارکنان محیط زیست در این شهرک احداث خواهد شد و آن را تجهیز خواهیم کرد.

 

اهمیت افزایش بازده در نیروگاه‌های کشور

 

مدیرعامل گروه صنعت شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران «مپنا» نیز در این آیین با اشاره به اهمیت تولید برق در نیروگاه‌ها با کمترین میزان آلایندگی گفت: تبدیل واحدهای تولیدی سیکل ساده به سیکل ترکیبی از اهمیت بالایی برخوردارست، با این تبدیل می‌توان بازده کار را تا ۵۰ درصد افزایش داد.

 

عباس علی‌آبادی افزود: مپنا در مجموعه خودش تا به امروز ۹ واحد نیروگاهی و در مجموعه کشور ۱۸ واحد نیروگاهی را تبدیل کرده است و ادامه این روند نیازمند حمایت است.

 

وی اضافه کرد: ارتقا و به روزرسانی توربین‌ها و نیروگاه‌های قدیمی نیز جزو برنامه های ما بوده که بازده را از حدود ۳۰ به ۵۵ تا ۶۰ درصد ارتقا داده است.

 

مدیرعامل گروه صنعتی مپنا با تاکید بر احداث نیروگاه ها با انرژی تجدید پذیر خاطرنشان کرد: برای مثال جهان این روزها به دنبال تولید برق به وسیله هیدروژن سبز رفته است و ما نیز این موضوع به دنبال خواهیم کرد.

 

علی‌آبادی با اشاره به تولید سالانه ۳۷۰ میلیارد کیلووات ساعت برق در کشور و استفاده سه درصد آن در روشنایی معابر اظهارداشت: با تبدیل لامپ‌های معابر به لامپ‌های ال ای دی LED می‌توان هفت میلیارد کیلو وات ساعت در مصرف انرژی الکتریکی صرفه جویی کرد.

 

به گزارش ایرنا، پروژه مرتبط با بلاستینگ (ایمنی) شرکت مپنا با محوریت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران امروز با حضور علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در این شرکت آغاز به کار کرد.

 

استفاده از مازوت در نیروگاه شهید محمد منتظری اصفهان در هفته‌های گذشته سبب افزایش شدید آلودگی هوای این کلان‌شهر شده است.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید