شیخ دیاباته پرسپولیس، امید عالیشاه است!

0
93



کد خبر : ۱۸۶۵۸۴۱ |
۳۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۷ |
۷٫۳K بازدید |

۰
دیدگاه

تردستی ماهرانه و شبیه ساز گل تاریخی؛


امید عالیشاه طوری فرار کرد و گل را زد که انگار سرزنی بالاتر از مدافع ۱۸۶ سانتی متری، کار روزانه اوست.

شیخ دیاباته پرسپولیس، امید عالیشاه است!

به گزارش “ورزش سه”، حالا که امید عالیشاه هم به خانه برگشته و احتمالا تکرار بازی را تماشا می‌کند، شاید برای خودش هم جالب باشد که در لحظه گل، دوربین روی مهاجم بلند قامت تیم پرسپولیس قفل شده و کارگردان، او را به عنوان زننده احتمالی ضربه سر معرفی کرده است. اما در یک چشم بهم زدن عالیشاه طوری از کمند آرمان اکوان فرار می‌کند و توپ را به قعر دروازه می‌فرستد که گویی عالیشاه امید اول پرسپولیس در ضربات ایستگاهی است.

البته، شاید هم هست. از زمانی که در ۲۱ سالگی مشابه این گل را در بازی حساس مقابل استقلال به ثمر رساند تا پرسپولیس را در دربی به سمت پیروزی هدایت کند، همیشه یک گزینه بالقوه در ضربات کاشته و کرنر بوده است. اما حالا با دربی سال ۹۳ تفاوتهای زیادی دارد و اگرچه راه گلزنی مشابه بوده اما این بار امید اشتباه هشت پیش را تکرار نکرد.

1793546

در دربی رفت لیگ چهاردهم، عالیشاه پس از اینکه دروازه را گشود، باوجود داشتن یک کارت زرد، جوری از خود بیخود شد که پیراهن از تن بیرون بیاورد و از زمین اخراج شود. گزارشگر نیز او را هم‌رده بازیکنان جوگیر خواند و محمود خوردبین هم با فریاد به سراغش رفت. اما حالا استعداد پیشین تیم علی دایی و حمید درخشان، تبدیل به مهره باتجربه‌ای شده که با بازوبند کاپیتانی، گل سه امتیازی می‌زند و لحظات بعد از گل را هم با سکوت و آرامش سپری می‌کند.

این نوع از گلزنی، به نظر شگرد امید عالیشاه است. کافی است یک بار دیگر صحنه گل را ببینید و به این تردستی ماهرانه پی ببرید. ببینید تا دریابید چگونه در چشم بهم زدنی با سروش هماهنگ می‌کند، یک بدن می‌آید و از اکوان رد می‌شود. بعد از یک استارت طولانی در لحظه رسیدن توپ خود را متوقف می‌کند و پیشانی‌اش را هماهنگ با توپ جلو می‌برد و در عین حال به ضربه سر خود جهت می‌دهد تا توپ به گوشه دروازه برود.

1793581

این بیست و دومین گل امید عالیشاه برای پرسپولیس و هجدهمین گل او در لیگ برتر با پیراهن سرخپوشان بود که او را در بین گلزنترین بازیکنان لیگ برتری پرسپولیس قرار می‌دهد و البته سه امتیاز ارزشمند را هم به حساب پرسپولیس واریز می‌کند. در این بازی بسته و فشرده شاید این تنها راهی بود که پرسپولیس می‌توانست دروازه ذوب آهن را باز کند.

نکته جالب اینکه علاوه بر سرعت در لحظه فرار، نکته دیگری هم هویداست. در صحنه گل کاملا مشخص است که امید عالیشاه چه پرش استثنایی و فوق‌العاده‌ای داشته که بتواند اختلاف قد خود با مدافع ذوب‌آهن را جبران کند.

1793582

امید عالیشاه با ۲۲۲ بازی برای پرسپولیس، دهمین بازیکن باسابقه تاریخ این تیم است و امکان دارد تا پایان فصل جایگاه خود در بین بزرگان را تقویت کند و چه بسا با امضای قرارداد جدید، به سه نفر نخست اضافه شود.

نکته مهم درباره او این است که عالیشاه بیشتر از تمام نفرات در تاریخ پرسپولیس پیراهن شماره ۲ را برتن کرده و به نظر می‌رسد در آینده این پیراهن با نام این بازیکن ۱۷۰ سانتی‌متری سرزن به یاد خواهد آمد.

1793583

او این فصل و به خصوص بعد از جدایی یورگن لوکادیا، یکی از موثرترین بازیکنان پرسپولیس بوده و توانسته نقش یک ستاره را برای پرسپولیسی‌ها ایفا کند. بازیکنی که در دیدار جام حذفی یک پنالتی گرفت و حالا نام خود را در بین گلزنان پرسپولیس جای داده است – لیستی که انتظار می‌رفت با گلهای مهاجمان پر شود اما حالا شبه مهاجمان تیم یحیی جور جدایی لوکادیا و ناکامی دیاباته و عبدی و سایرین را می‌کشند.

عکس از امیرحسین خیرخواه



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید