افزایش مبتلایان به سویه جدید اومیکرون در آمریکا

0
76


|


۱۴۰۱/۱۰/۳۰ ۲۰:۵۷:۴۲

|

|





مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده آمریکا روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد سویه ایکس بی بی ۱.۵ اومیکرون بیش از نیمی از موارد ابتلا به کرونا در آمریکا را به خود اختصاص داده است.


افزایش مبتلایان به سویه جدید اومیکرون در آمریکا/ عدم پاسخگویی مدیر فایزر به سوالات خبرنگاران


|


۱۴۰۱/۱۰/۳۰ ۲۰:۵۷:۴۲

سویه ایکس بی بی ۱.۵ اومیکرون درحال حاضر مسری ترین سویه ویروس کرونا می باشد که از سویه ایکس بی بی جهش پیدا کرده است و هر دو سویه از نوع اومیکرون ویروس کرونا گرفته شده اند.

داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا نشان داد که سویه ایکس بی بی ۱.۵( XBB.۱.۵) اومیکرون تقریباً نیمی از موارد ابتلا به کرونا را در آمریکا به خود اختصاص داده است.

بر اساس برآوردها حدود ۴۹.۱ درصد از موارد ابتلا به کرونا در آمریکا مربوط به سویه ایکس بی بی ۱.۵ است که قدرت انتقال بالایی دارد.

این درحالی است که هفته گذشته سهم این سویه در ابتلا به کرونا در آمریکا ۳۷.۲ درصد بود.

این در حالی است که لیبرت بورلا، مدیر اجرایی شرکت فایزر، غول داروسازی آمریکا و سازنده واکسن کرونا پس از مواجهه با سؤالات دشوار خبرنگاران در خیابان های داووس سوئیس در مورد واکسن کووید-۱۹ این شرکت، از مصاحبه خودداری کرد.

راجیو چاندراسخار، وزیر فناوری هند، ویدئویی از سوالات مکرر خبرنگاران از بورلا در مورد اینکه چرا فایزر مدام سطح اثربخشی واکسن خود را کاهش می دهد، در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته است.

وزیر فناوری هند افزود: فقط برای یادآوری به همه هندی ها که فایزر با قلدری دولت هند را برای پذیرش شرایط غرامت تحت فشار گذاشته بود.

بورلا که از سال ۲۰۱۹ ریاست فایزر را بر عهده دارد، از سؤالات خبرنگاران در مورد اینکه آیا این شرکت مسئولیت عوارض جانبی “واکسن بی اثر” خود را بر عهده می گیرد و به کشورهایی که آن را خریداری کرده اند غرامت پرداخت خواهد کرد, طفره رفت و در پاسخ گفت: “بسیار متشکرم. روز خوبی داشته باشید.”



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید