جریمه ۱ میلیون دلاری ترامپ و وکیلش برای پرداخت به هیلاری کلینتون

0
80


|


۱۴۰۱/۱۰/۳۰ ۱۷:۳۸:۳۲

|

|





​یک دادگاه فدرال در آمریکا دونالد ترامپ و یکی از وکلایش را به پرداخت نزدیک به یک میلیون دلار غرامت به هیلاری کلینتون محکوم کرد.




جریمه ۱ میلیون دلاری ترامپ و وکیلش برای پرداخت به هیلاری کلینتون


|


۱۴۰۱/۱۰/۳۰ ۱۷:۳۸:۳۲

پیش‌تر هیلاری کلینتون، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق این کشور شکایت کرد و خواستار دریافت غرامت ۱ میلیون دلاری برای هزینه‌های قضایی شد که در پرونده شکایت ترامپ از او برای توطئه ادعایی در انتخابات ۲۰۱۶ صرف کرده بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از وبسایت روزنامه گاردین، صدور حکم این پرونده نشان از تازه‌ترین شکست حقوقی ترامپ دارد، شخصی که با سیلی از تحقیقات جنایی و مدنی مواجه است. بعضی از وکلای ترامپ هم به دلیل دفاع از او در دادگاه، با تحقیق و بازجویی مواجه شده‌اند.

در حکم ۴۶ صفحه‌ای دادگاه ترامپ و وکیلش – که مبلغ جریمه آن ۹۳۷ و ۹۸۹ دلار است، آمده است: ما با پرونده‌ای مواجه هستیم که چه از نظر حقوقی و چه از نظر حقیقی، هرگز نباید ثبت می‌شد. این شکایت با سوءنیت و با هدفی ناصحیح ثبت شده است.

ترامپ در مارس ۲۰۲۲ هیلاری کلینتون و کمیته ملی حزب دموکرات را به هم‌دستی با اداره تحقیقات فدرال آمریکا برای بدنام کردن ترامپ متهم کرد. ترامپ مدعی شد که آن‌ها با ترسیم ارتباط دروغین میان این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و دولت روسیه، تلاش کردند در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ محبوبیت او را کاهش دهند.

در مقابل، وکلای کلینتون در پرونده شکایت خود نوشتند: یک دادستان منطقی، به هیچ وجه این پرونده (شکایت ترامپ از کلینتون) را تشکیل نمی‌داد، چه برسد به آنکه آن را پیگیری کند، آن هم بعد از آنکه چندین درخواست برای رها کردن این شکایت، نشان داد که چه نقص‌های اساسی و درمان‌ناپذیری دارد.

آلینا هابا، وکیل ترامپ که به همراه ترامپ به پرداخت این جریمه ۱ میلیون دلاری محکوم شده، پیش‌تر شکایت کلینتون را دارای انگیزه‌های سیاسی دانسته و گفته بود: اینکه یک هفته مانده به انتخابات (میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا) تشکیل پرونده داده‌اند، چیزی جز تلاشی ناچیز برای کسب امتیاز سیاسی نیست.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید