مربی جنجالی: تماشاگران می‌توانند من را هم کتک بزنند!

0
76



کد خبر : ۱۸۶۶۰۱۲ |
۰۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۸ |
۲٫۸K بازدید |

۱
دیدگاه

حرفهایم در رختکن خصوصی بود و نباید پخش می‌شد


پرسروصداترین چهره فوتبال ایران در آخرین روز دی ماه گفتگویی خواندنی با خبرنگار ورزش سه داشت.

مربی جنجالی: تماشاگران می‌توانند من را هم کتک بزنند!

به گزارش “ورزش سه” فضای رسانه‌ای فوتبال ایران در روز بازی پرسپولیس برابر ذوب‌آهن و یک روز پس از دیدار حساس سپاهان و استقلال، به یک باره به سمت لیگ یک و تیم چوکای تالش کشیده شد.

دلیل این موضوع، انتشار ویدیویی از صحبت‌های سرمربی تازه‌وارد این تیم، جهانبخش جعفری بود. مربی سابق بعثت کرمانشاه و شهرداری بم که به طرزی شگفت‌انگیز این دو تیم را در لیگ دو نگه داشت، حالا ماموریت غیرممکن شماره سه را بر عهده گرفته و می‌خواهد چوکای تالش را در لیگ یک نگه دارد.

جعفری که در دوران بازی تجربه حضور در هما و البته پرسپولیسِ علی پروین را در کارنامه دارد، در ویدیوی منتشرشده از مراسم معارفه‌اش، با لحنی متفاوت خطاب به بازیکنان جملاتی انگیزشی و بعضا ارعاب‌آمیز مطرح می‌کند که حسابی در فضای مجازی همرسانی شد و واکنش‌های متعدد و متفاوتی را به دنبال داشت.

به همین بهانه، خبرنگار “ورزش سه” در گفتگویی جالب با این سرمربی، به واکاوی دلایل و اهداف مدنظر این جعفری از صحبت‌هایش پرداخته که در ادامه آن را می‌خوانید؛

* چه شد که مسئولیت هدایت چوکا را پذیرفتید؟

– شرایط پیچیده ای بود. در گذشته من در تیم های دیگر چون راهیان و بعثت کرمانشاه یا البدر بندرکنگ، شرایطی بود که توانستیم تیم را بالا بیاوریم. اما اینجا شرایط بحرانی است مثل نفت امیدیه که همین کار را انجام دادیم و سال گذشته بعثت را نگه داشتیم و گفتیم امسال هم یک چالشی در این لیگ داشته باشیم. حالا مالک محترم باشگاه، آقای سرهنگیان و مدیرعامل محترم، آقای قهوه، به ما اعتماد کردند و امیدواریم شرایط خوبی برای تیم رقم بزنیم.

* یک سری صحبت‌ها در مراسم معارفه شما مطرح شد که خیلی فراگیر شد.

– این اتفاقی که آدم نتواند حرف‌های دلش را بزند، واقعا خوب نیست. اولا که این جلسه، یک جلسه خصوصی و صحبت‌های شخصی بود. بالاخره جلسه معارفه بود و مصاحبه‌ای نکردیم که. من حالت طنزگونه گفتم ولی شرایط ما واقعا حاد و بحرانی است. به بازیکنان گفتم که شرایط را درک کنند. جان ما در دستمان است که به این مجموعه آمدیم و محکومیم به نتیجه گرفتن. حالا این طور به بازیکنان گفتیم که به خودشان بیایند وگرنه فوتبال یک ورزش است. اما باید شرایط را درک کنیم. صادقانه می گویم همه مردم چالش چشمشان دنبال این تیم است و با آن زندگی می کنند. شرایط جدول با این بازیکنان که فقط شش امتیاز دارند، قابل قبول نیست. باید بفهمند که مردم به عشق اینها می‌آیند. همانطور که می آیند تشویق می کنند، حق دارند هم برخورد کنند.

* شما خودتان معلم هم بودید؟

– نمی شود گفت معلم ولی خب بحث روانشناسی را یک مقدار روی آن شناخت و تمرکز دارم. صادقانه بگویم در این شرایط بحرانی دو سه سال بودم و خدا کمک کرده کار در بیاید. صادقانه بگویم این حرف ها را دلی زدم و حالا انقدر بازتاب داشته که مثبت و منفی اش را نمی‌دانم( به شدت می‌خندد)

1793800

* یک تیکه که گفتید از روی بازیکن رد می شوم هم جالب بود.

– دقیقا. تشبیه کردم که یعنی هیچ کس نباید جلوی موفقیت ما را بگیرد. تشبیه کردم به یک قطاری که وقتی می رود، دیگر نمی تواند بایستد. ما گفتیم مثل یک قطار هستیم که داریم می رویم و دیگر هر کسی بیفتد، نمی ایستد. دیدید که بازیکن می گوید پایم درد می کند. رباط دادم. مصدوم شدم… ما در این شرایط همچین چیزی نداریم و باید به درکی برسند که مصدوم نشوند، بیشتر استراحت کنند و تغذیه بهتر داشته باشند. اینها همه نوید این را می دهد که ما موفق می شویم. حالا یک نفر هم در شبکه ورزش گفت دوره این حرف ها گذشته، باید بگویم نه… این حرف ها عامیانه است. این حرف ها در رختکن شخصی و عامیانه است. حالا روابط عمومی ما این فیلم را داده بیرون. به فال نیک می گیریم. ما این شکلی هستیم. هر کسی یک شکلی است و ما این گونه تیم را بالا می‌بریم. شما از بچه های ما بپرسید در چهار روز گذشته روند تیم چطور بوده است. اصلا چقدر ایده‌آل شده. به گفته خود مردم شهر اصلا. شرایط خیلی بحرانی بود دو سه روز اول. الان بازیکنان و مسئولین فهمیده‌اند شرایط چطور است. مردم درک کردند که ما آمدیم کار کنیم. باید این تیم بماند و همه محکوم هستیم به موفقیت.

* پارسال شهرداری بم را نگه داشتید.

– بله پارسال دو تیم را نگه داشتیم. یکی بعثت کرمانشاه و یکی شهرداری بم که نیاز به چهار پیروزی متوالی داشت که خدا کمک کرد و ما توانستیم این اتفاق را رقم بزنیم.

* پس احتمال بقای چوکا هم بالاست.

– احتمال که… به شما قول می دهم این اتفاق می افتد. بالاخره شانزده بازی در پیش داریم و من فکر می کنم این اتفاق برای ما می افتد.

* شما در زمان بازی هم با علی پروین کار کردید و گویا صراحت کلام را هم از ایشان یاد گرفتید.

– بله ما افتخار شاگردی آقای پروین را داریم. من دقیقا عرضم همین است. من واقعا نمی توانم با بازیکن صادق نباشم. باید هرچیزی که در دلم هست را بگویم. نمی توانم آن را سانسور کنم. من با شما صحبت می کنم، از الفاظ متفاوتی استفاده می کنم ولی جایی که فضا فوتبالی و عامیانه است ادبیات فرق دارد. ما سعی می کنیم به نوعی صحبت کنیم که موضوع جا بیفتد. خدایی نکرده توهین نمی کنیم. شما ببینید یک نفر اگر گفت من حرف رکیکی زدم. چرا یقه بازیکن را می گیرم که این چه کاری بود و چه توپی بود که خراب کردی. این حق تماشاگر است که از ما توقع داشته باشد. من خودم را هم با بازیکنان قاطی کردم و نگفتم که می گویم بیایند شما را بزنند. گفتم تیم نتیجه نگیرد حق تماشاگر است بیاید داخل رختکن هر بلایی می خواد سر ما بیاورد. کل حرف من این است که موفقیت تیم چوکا خیلی مهم است در حدی که جان خود را فدای تیم و هوادارانش کنیم.

1793801
جهانبخش جعفری، اولین نفر نشسته از راست، در یکی از معدود عکس‌های او با لباس پرسپولیس در دیدار این تیم برابر پلی‌اکریل در سال ۷۸٫ جعفری در کنار بزرگانی چون محمدخانی، گل‌محمدی، رهبری‌فرد و پیروانی در ترکیب سرخپوشان پایتخت زیر نظر علی پروین به میدان رفته است.

* شما می خواستید روحیه را به تیم برگردانید.

– دقیقا خواستم روحیه برگردد و بازیکنان شرایط را درک کنند و مردم بدانند ما جان خود را برای تیم گذاشتیم. وقتی می گوییم بیایید ما را بزنید، یعنی چی؟ یعنی از جان خود مایه گذاشتیم. فقط به خاطر شما هواداران است که به چوکا آمدیم و کار می کنیم.

* آیا این که گفتید شما تعیین می کنید کی، چقدر بگیرد، یعنی کم کاری در تیم چوکا و به طور کلی فوتبال ما وجود دارد؟

– خیر. من عرضم این است که بازیکن اگر می خواهد در یک مجموعه ای کار کند، باید دلی کار کند. پول حق طبیعی و حق زن و بچه او برای امرار معاش است. اما بخشی هم این است که خودش باید عشق به فوتبال و کارش داشته باشد. این بود که گفتم اگر کسی دلش نیست بماند، برود. اما اگر می خواهی بمانی، باید سختی ها را هم به جان بخری.

* صحبت پایانی.

– ممنون از اهمیتی که قائل شدید. امیدوارم به مانند همیشه ورزش سه به تمام مربیان بها بدهد. باز هم اینجا می گویم اگر کسی حس کرده بیان ما خوب نبوده، معذرت می خواهم ولی بدانید کل حرف ما این بود که جان خود را هم برای موفقیت این تیم می‌دهیم.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید