آمار باورنکردنی یحیی در پرسپولیس! (عکس)

0
69



کد خبر : ۱۸۶۶۲۷۱ |
۰۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۵:۰۰ |
۲K بازدید |

۰
دیدگاه

گل‌محمدی و تیمش حریف می‌طلبند


آمار یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس باورنکردنی است و حالا او تبدیل به مهمترین تهدید برای رکوردهای برانکو ایوانکوویچ و امیر قلعه‌نویی شده است.

آمار باورنکردنی یحیی در پرسپولیس! (عکس)

به گزارش “ورزش سه”، پیروزی مقابل ذوب‌آهن در نودمین تجربه سرمربیگری یحیی گل‌محمدی در لیگ برتر از زمان بازگشت به پرسپولیس رقم خورد. او ۳۰ بار در لیگ بیستم و بیست‌ویکم، ۱۴ بار در لیگ نوزدهم و ۱۶ بار در لیگ بیست‌ودوم هدایت پرسپولیس را برعهده داشت و حالا به اولین مربی ایرانی تاریخ پرسپولیس تبدیل شده که در ۹۰ بازی متوالی لیگ حرفه‌ای، هدایت این تیم را برعهده می‌گیرد.

1794256
پرسپولیسِ یحیی بیش از هر تیم دیگری پیکان، نفت مسجدسلیمان و تراکتور را شکست داده است.

* شش باخت؛ این آمار استثنایی است
آمار یحیی از آن جهت استثنایی است که او در این تعداد بازی تنها شش بار شکست خورده است. این آمار به این معنی است که پرسپولیس با این سرمربی هر ۱۵ بازی یک بار شکست خورده که آماری استثنایی محسوب می‌شود. همچنین قرمزها آمار ۶٫۶% باخت را ثبت کرده‌اند که از شکست‌ناپذیری این تیم حکایت دارد.

درمجموع ۴ باخت پرسپولیس در خارج از استادیوم آزادی و ۲ شکست در ورزشگاه آزادی رقم خورده است. تراکتور و ذوب‌آهن در تهران، پرسپولیس را از پیش رو برداشتند و صنعت نفت، سپاهان و آلومینیوم در خانه خارج از پایتخت پرسپولیس را شکست دادند. نکته جالب اینکه آلومینیوم تنها تیمی است که بیش از یک بار پرسپولیسِ یحیی را برده است.

نکته مهم اینکه باخت پرسپولیس به ذوب‌آهن در دیداری تشریفاتی رقم خورد و باخت برابر تراکتور هم در شرایطی خاص به ثبت رسید تا شاگردان یحیی گل‌محمدی در ورزشگاه آزادی سربلند باشند.

1794257
 اولین شکست یحیی با پرسپولیس در بازگشت به این تیم، همزمان با جشن قهرمانی سرخپوشان در لیگ نوزدهم رقم خورد.

* ۶۳٫۳% پیروزی؛ همه از زیر تیغ رد شدند
پرسپولیس با یحیی در دوره اخیر لیگ برتر مقابل ۲۰ تیم قرار گرفته و نکته جالب این است که تمامی این تیم‌ها را حداقل یک بار شکست داده است. به‌عبارتی هیچ تیمی نتوانسته مقابل سرخپوشان شکست‌ناپذیر بماند. شاهین، ملوان و مس کرمان که یک‌بار به مصاف پرسپولیس رفتند، هم نتیجه‌ای جز شکست نصیبشان نشد.

در این بین تیم‌های پیکان، نفت مسجدسلیمان و تراکتور تنها تیم‌هایی بودند که ۵ باخت مقابل پرسپولیسِ یحیی در فصول اخیر داشتند. همچنین تیم گل‌گهر و نساجی با دریافت ۱۵ و ۱۴ گل ضعیفترین خط دفاعی را مقابل پرسپولیس داشتند.

ذوب‌آهن تیمی است که بیشترین رویارویی را با پرسپولیس داشته، اما با یک برد و سه تساوی، عملکرد قابل قبولی را ثبت کرده است.

1794258
عکس دو: یحیی گل‌محمدی با متوسط امتیازی ۲٫۲ امتیاز به‌ازای هر بازی، عملکرد بی‌نظیری در دوره دوم سرمربیگری خود در پرسپولیس داشته است.

* ۱۹۸ امتیاز؛ به زودی بالاتر از برانکو؟
برانکو ایوانکوویچ با ۱۲۷ بازی متوالی روی نیمکت پرسپولیس، رکورددار است. یحیی درمجموع ۱۰۷ بار در لیگ برتر هدایت پرسپولیس را برعهده داشته و درصورتی که تا پایان فصل روی نیمکت سرخپوشان باشد، رکورد در مجموع و متوالی برانکو را خواهد شکست.

برانکو ۷۳ برد و ۳۷ مساوی داشته تا با ۲۴۶ امتیاز در صدر جدول قرار بگیرد. حال اگر یحیی قصد دارد رکورد متوالی او را بشکند، نیاز به کسب ۴۸ امتیاز دارد که این آمار هم فصل بعد شکسته خواهد شد. تا پایان فصل ۴۲ امتیاز باقی مانده و یحیی در بهترین حالت باید دو هفته از لیگ فصل آینده هم روی نیمکت پرسپولیس باشد.

درمجموع یحیی با این آمار فوق‌العاده، بهترین مربی ایرانی پرسپولیس در لیگ برتر است و سایر مربیان ایرانی (دایی، قطبی و…) شانس چندانی ندارند که حتی در آینده هم این رکورد را بشکنند اما او ممکن است به‌زودی تبدیل به تهدید جدی برای رکورد ۵ قهرمانی لیگ برتر امیر قلعه‌نویی شود.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید