با پاسپورت استرالیا بدون ویزا به چند کشور جهان می‌توان سفر کرد؟

0
74


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با پاسپورت استرالیا بدون ویزا به چند کشور جهان می‌توان سفر کرد؟

استرالیا یکی از بهترین کشورهای جهان از نظر کیفیت زندگی بوده و به همین علت هم هست که بسیاری در تلاش برای تخد اقامت و شهروندی این کشور هستند. شهروندان استرالیایی با پاسپورت خود می‌توانند بدون ویزا به بیش از ۱۰۰ کشور جهان براحتی سفر کنند. داشتن این پاسپورت برای هر فردی امکان دسترسی به تمامی کشورهای اروپایی و همچنین تقریباً تمامی ایالت‌ها در آمریکای مرکزی و امریکای جنوبی را فراهم می کند، بدون اینکه حتی نگران دریافت ویزا این کشورها باشند. تعداد ایالت‌هایی که با پاسپورت استرالیایی اجازه ورود بدون ویزا را می‌دهند، سفر به سراسر جهان را برای شهروندان استرالیا بسیار جذاب کرده است.

همچنین سفر به کشورهایی که ویزا دربدو ورود صادر می‌کنند با داشتن پاسپورت استرالیا بسیار آسان است.

پاسپورت استرالیا از دسامبر ۲۰۲۲ بر اساس شاخص گذرنامه VisaGuide در رتبه ۴ جهان قرار دارد. این شرایط امکان دسترسی بدون ویزا به ۱۷۲ کشور را فراهم می‌کند. پاسپورت استرالیا با نمره تحرک بالا، یکی از مطلوب‌ترین پاسپورت‌های جهان است. با این حال دارندگان پاسپورت استرالیا برای ورود به حدود ۲۶ مقصد دیگردر جهان نیاز به ویزا دارند، که برای ورود به این کشو‌ها، دارندگان این پاسپورت باید از قبل برای ویزا اقدام کنند.

برای اطلاع دقیق از لیست کشورهایی که دارندگان پاسپورت استرالیایی می‌توانند بدون ویزا از آنها بازدید کنند و همچنین کشورهایی که نیاز به ویزا یا مجوز eTA دارند، با ما در ادامه‌ی این مطلب همراه باشید.

برخی از کشورهایی که  دارندگان پاسپورت استرالیایی برای سفر به آنها نیاز به ویزا دارند عبارتند از چین، هند، روسیه، افغانستان، الجزیره و….

شهروندان استرالیایی بدون ویزا به چند کشورجهان می‌توانند سفر کنند؟

شهروندان استرالیایی می‌توانند بدون ویزا به ۱۰۷ کشور جهان سفر کنند. این رقم بیش از ۵۰ درصد کل کشورهای جهان را در بر می‌گیرد. اکثر این ایالت‌ها در اروپا و آمریکای جنوبی واقع شده‌اند.

رتبه بندی پاسپورت استرالیا نسبت به پاسپورت‌ دیگر کشورها اینگونه محاسبه می‌شود که، از مجموع تعداد کشورهایی که به دارندگان پاسپورت استرالیا اجازه ورود بدون ویزا را می‌دهند، و کشورهایی که به دارندگان پاسپورت استرالیا اجازه ورود با اخذ ویزا در بدو ورود را می‌دهند، یا مجوز سفر الکترونیک   (eTA) دارند محاسبه می‌شود.

به عنوان مثال به طور کلی در حال حاضر با پاسپورت استرالیا به ۱۰۷ کشور بدون ویزا، ۵۹ کشور اخذ ویزا در بدو ورود و ۶ مقصد eTA وجود دارد که در مجموع دارندگان پاسپورت استرالیا به ۱۷۲ مقصد دنیا، چه بدون ویزا، چه از طریق ویزا در بدو ورود وچه از طریق eTA  می‌توانند سفر کنند که در نتیجه پاسپورت استرالیا را در رتبه ۴ دنیا قرار می‌دهد.

جدا از کشورهایی که می‌توانید به آنها براحتی سفر کنید، ۲۶ مقصد دیگر در دنیا وجود دارد که دارندگان پاسپورت استرالیا برای ورود به آنها نیاز به ویزای فیزیکی یا eVisa (یعنی کشورهای مورد نیاز ویزا) دارند.

با پاسپورت استرالیا بدون ویزا به چند کشور جهان می‌توان سفر کرد؟

شهروندان استرالیایی با ویزای در بدو ورود به چند کشور جهان می‌توانند سفر کنند؟

شهروندان استرالیایی می توانند با ویزای در بدو ورود از ۵۹ کشورجهان دیدن کنند.

ویزای در بدو ورود مدرکی است که می‌توان آن را در فرودگاه، مرز زمینی یا بندر دریایی دریافت کرد. مزیت این سند این است که مسافران استرالیا قبل از بازدید نیازی به دریافت ویزا ندارند. پس از اخذ مدارک، گردشگران می‌توانند برای مدت معینی در کشور اقامت داشته باشند.

اکثر کشورهایی که در بدو ورود به ویزا نیاز دارند در آفریقا و آسیا قرار دارند. در زیر تصویری از کشورهایی که به مسافران استرالیایی ویزای هنگام ورود اعطا می‌کنند را مشاهده خواهید کرد.

با پاسپورت استرالیا بدون ویزا به چند کشور جهان می‌توان سفر کرد؟

شهروندان استرالیایی با ویزای الکترونیکی eVisa می‌توانند از چند کشورجهان دیدن کنند؟

دارندگان پاسپورت استرالیایی برای ورود به ۳۲ کشور باید ویزای الکترونیکی داشته باشند. ویزای الکترونیکی یا eVisa یک سند الکترونیکی است که به عنوان مجوز سفر عمل می‌کند. به صورت آنلاین درخواست و به متقاضیان اعطا می‌شود. هدف از این مدل ویزا می‌تواند گردشگری، تجارت یا حمل و نقل باشد. تمام مدارک لازم برای دریافت eVisa باید اسکن شوند، و شما نمی‌توانید کپی فیزیکی ارسال کنید. مسافر باید قبل از خروج از کشور ویزا الکترونیکی خود را داشته باشد.

کشورهایی که شهروندان استرالیایی را ملزم به دریافت ویزا می‌کنند، عمدتاً در آفریقا و خاورمیانه واقع شده اند. در زیر تصویری از کشورهایی که برای بازدید از آنها نیاز به ویزا دارید را مشاهده خواهید کرد:

با پاسپورت استرالیا بدون ویزا به چند کشور جهان می‌توان سفر کرد؟

شهروندان استرالیایی برای بازدید از چه کشورهایی باید ویزا داشته باشند؟

شهروندان استرالیایی ملزم به داشتن ویزا برای ۲۶ کشور می‌باشند. با وجود اینکه بسیاری از ایالت‌ها به شهروندان استرالیایی اجازه می‌دهند بدون ویزا به آنجا بروند، برخی از آنها هنوز هم به ویزا نیاز دارند. بهترین راه برای بررسی اینکه آیا مقصد شما نیاز به ویزا دارد یا خیر، از طریق وب سایت رسمی دولت استرالیا می‌باشد.

اکثر کشورهایی که از شهروندان استرالیایی ویزا درخواست می‌کنند، در آفریقا و آسیا قرار دارند. در زیر لیستی از کشورهایی که برای شهروندان استرالیایی در آنها ویزا لازم است را مشاهده خواهید کرد.

شهروندان استرالیایی می توانند با مجوز eTA به ۸ کشور سفر کنند

مجوز سفر الکترونیکی (eTA) یک الزام برای مسافرانی است که نیازی به ویزا ندارند. برای پیگیری تعداد بازدیدکنندگان استفاده می‌شود. این به پاسپورت مسافر مرتبط است و به مقامات اجازه می‌دهد تا مسافرانی را که با هواپیما می‌آیند قبل از فرود در کشور بررسی کنند.

۵ کشور وجود دارد که eTA را به دارندگان پاسپورت استرالیا اعطا می کنند:

Canada (180 days)

Sri Lanka (30 days)

Pakistan (30 days)

United States of America (90 days)

South Korea (90 days)

 

نکته کلیدی در مورد کشورهای بدون ویزا برای شهروندان استرالیایی

با پاسپورت استرالیا بدون ویزا به چند کشور جهان می‌توان سفر کرد؟

پاسپورت استرالیا به دارندگان آن اجازه می دهد تا بدون نیاز به ویزا از کشورهای مختلف دیدن کنند. شهروندان استرالیایی می توانند از ۱۰۷ کشور بدون ویزا بازدید کنند که بیش از نیمی از کشورهای جهان است. همچنین مسافران استرالیایی می توانند در بدو ورود با ویزا از ۵۹ کشور جهان دیدن کنند. همچنین، ۵ کشور به مسافران استرالیایی با مجوز eTA اجازه بازدید می دهند. تنها ۲۶ کشور به شهروندان استرالیایی ویزا نیاز دارند.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید