تحقیقات ارتش آمریکا درباره ابتلای خدمه موشک‌های هسته‌ای به سرطان خون

0
75


|


۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ۲۱:۲۹:۲۳

|

|





ارتش آمریکا در حال انجام تحقیقاتی است که در آن نشانه هایی مبنی بر ارتباط بیماری سرطان کارکنان بخش موشک‌های هسته‌ای، به محل خدمت این افراد وجود دارد.


تحقیقات ارتش آمریکا درباره ابتلای خدمه موشک‌های هسته‌ای به سرطان خون


|


۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ۲۱:۲۹:۲۳

ارتش آمریکا در حال انجام تحقیقاتی درباره ابتلای خدمه موشک های هسته ای این کشور در سیلوها به سرطان خون است و از آن در تحقیقات خود با عنوان «چندین مورد نامتناسب» نام برده است.

به گزارش ایرنا، گزارش ها حاکی از آن است که نشانه هایی مبنی بر ارتباط این بیماری به محل خدمت این افراد وجود دارد.

بر اساس جلسه توجیهی که در ژانویه توسط «دانیل سبک» مقام نیروی فضایی آمریکا برگزار شد، ۹ افسر که تا ۲۵ سال پیش بخشی از خدمه در یک پایگاه موشکی هسته ای در مونتانا بودند، به سرطان خون مبتلا شده اند که یکی از افسران تاکنون جان باخته است.

یکی از سه پایگاه در آمریکا که دارای ۴۰۰ موشک بالستیک قاره پیما موسوم به مینوت من ۳ است، پایگاه نیروی هوایی مالمستروم است که دارای ۱۵۰ سیلو از این نوع است. سایر موشک های اتمی آمریکا در پایگاه نیروی هوایی میونت در داکوتای شمالی و پایگاه هوایی اف ای وارن در وایومینگ مستقر هستند.

افسرانی که خدمه رزمی هستند سیستم های موشکی زیرزمینی را اداره می کنند و گاهی اوقات مجبور می شوند روزها در ساختمان های بتنی و فولادی بمانند.

«دانیل سبک» در توضیحات خود به نیروی فضایی آمریکا گفت که نشانه هایی از ارتباط احتمالی بین سرطان و خدمات خدمه رزمی موشکی در پایگاه مالمستروم وجود دارد.

وی همچنین افزود که “تعداد نامتناسب افراد مبتلا به سرطان، به ویژه لنفوم نگران کننده است.”



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید