قهرمان شطرنج جهان به مسیر خود بازگشت

0
73



کد خبر : ۱۸۶۶۲۹۲ |
۰۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۶ |
۵۶ بازدید |

۰
دیدگاه


مرد شماره یک شطرنج جهان با پیروزی مقابل حریف سرسخت آمریکایی موفق شد به مسابقات تاتا استیل بازگردد.

قهرمان شطرنج جهان به مسیر خود بازگشت

به گزارش “ورزش سه” و به نقل از ایسنا، در جریان دور هشتم هشتادوپنجمین دوره مسابقات شطرنج تاتا استیل، مگنوس کارلسن مرد شماره یک شطرنج جهان که دو باخت در کارنامه خود دارد، مقابل کاروآنا آمریکایی مرد شماره ۶ جهان به پیروزی رسید.

مرد شماره یک شطرنج جهان که با دو باخت پیاپی در این رقابت‌ها روبه رو شده بود اوضاع خوبی نداشت و با پیروزی مقابل حریف قدرتمند آمریکایی نشان داد که بازهم مدعی جدی است.

chess.com درباره برد کارلسن نوشت: مگنوس کارلسن در دور هشتم تورنمنت شطرنج تاتا استیل ۲۰۲۳، رقیب دیرینه خود یعنی فابیانو کاروآنا را شکست داد. قهرمان شطرنج جهان با پیروزی مقابل کاروآنا  به مسیر خود بازگشت. این دو بازیکن افسانه‌ای پیش از این رقابت، ۵۵ بار در بازی‌های کلاسیک با یکدیگر روبه‌رو شده بودند که کارلسن در ۱۲ بازی برنده و در ۵ بازی شکست خورده بود. هم‌چنین ۳۸ بار دیدار این دو شطرنج‌باز به تساوی رسیده بود.

در دیگر دیدارهای هشتادوپنجمین دوره مسابقات شطرنج تاتا استیل، پرهام مقصودلو، مرد شماره یک شطرنج ایران در جدول مسترز این مسابقات به مصاف گوکش هندی رفت و شکست خورد. مقصودلو که دارای ریتینگ ۲۷۱۹ است، درحالی در این بازی باخت که حریفش در این دور دارای ریتینگ ۲۷۲۵ بود.

chess.com درباره شکست ملی‌پوش شطرنج ایران نوشت: پرهام مقصودلو وفادار به سبک خود بود. این شطرنج‌باز ایرانی در مقابل گوکش، جوان‌ترین رقیب این مسابقات شکست خورد.

1444749

این سایت شطرنجی با تفسیر چگونگی شکست ملی‌پوش ایران ادامه داد: دو بازیکن نقاط قوت مختلف داشتند. یک حرکت نادرست به گوکش این فرصت را داد تا کفه ترازو را به نفع خود برگرداند. 

پرهام مقصودلو که در این مسابقات به  ۵ تساوی، دو شکست و یک پیروزی دست یافته،  ۳.۵ امتیازی است. مرد شماره یک شطرنج ایران با این نتایج و با دو پله سقوط در رده دهم این مسابقات ایستاد. عبدالستاروف، ستاره ازبکستانی این مسابقات با ۶ امتیاز صدرنشین است. هم‌چنین کارلسن نروژی با ۴.۵ امتیاز در رده چهارم این رقابت‌ها قرار دارد.

علیرضا فیرزوجا در این مسابقات دست به مهره نشده و غایب بزرگ این رقابت‌ها به شمار می‌آید. هشتادوپنجمین دوره مسابقات تاتا استیل یک بازی رفت و برگشتی ۱۴ نفره است که از ۱۴ تا ۲۹ ژانویه در هلند برگزار می‌شود. پرهام مقصودلو به جای “دودا” در این مسابقات دست به مهره شده است.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید