چرا اروپايي‌ها از سپاه خشمگين هستند؟

0
71


|


۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ۱۶:۰۰:۳۴

|

|


امیر موسوی، دیپلمات پیشین در روزنامه اعتماد نوشت:



اروپایی‌ها خودشان هم اذعان می‌کنند که اگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نبود، داعش الان در پایتخت‌های اروپایی در حال جولان بود.




چرا اروپایی‌ها از سپاه خشمگین هستند؟


|


۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ۱۶:۰۰:۳۴

امیر موسوی، دیپلمات پیشین در روزنامه اعتماد نوشت:

اروپایی‌ها به چند دلیل از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصبانی هستند، چرا که سپاه چندین توطئه و حرکت‌های موذیانه آنها را در منطقه خنثی کرده است. اقدام اروپایی‌ها در پیشنهاد قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی، منفک از رویکرد امریکا نیست. مشخص است که لابی صهیونیستی و فشار واشنگتن در اروپا نتیجه داده است. صهیونیست‌ها مدتی است خیلی تلاش کرده‌اند که اروپایی‌ها هم از توافق هسته‌ای خارج شوند و هم هرگونه تعامل با جمهوری اسلامی ایران را کنار بگذارند و علیه سپاه اقداماتی انجام دهند. این فشارها بعد از روی کار آمدن مجدد بنیامین نتانیاهو تشدید شد. تلاش‌هایی که نتانیاهو انجام داد و همچنان انجام می‌دهد تا هم محدودیت‌ها علیه سپاه پاسداران را تشدید کند و هم توافق هسته‌ای را از بین ببرد، به تدریج نتایج خود را در عملکرد اروپایی‌ها نشان می‌دهد.

سپاه پاسداران کار بسیار بزرگی در منطقه انجام داده و در پشتیبانی از ملت‌های منطقه جلوی توطئه‌های غربی را در منطقه گرفته است. این اقدامات غربی‌ها را بسیار عصبانی کرده است. به دلیل تلاش‌های سپاه بود که حامیان داعش موفق نشدند این گروه تروریستی را در منطقه مسلط و عراق و سوریه را تجزیه کنند یا حزب‌الله لبنان را از بین ببرند. به‌رغم فشارهایی که در سال‌های اخیر روی ملت لبنان وارد شده است و به ویژه اقدامات امانوئل مکرون که تلاش کرد ملت لبنان را علیه حزب‌الله بشوراند، اما تاکنون موفق نبودند. اخیرا هم در رابطه با عراق اقداماتی را آغاز کرده‌اند و در کنفرانس بغداد ۲ در پایتخت اردن، فرانسوی‌ها تلاش داشتند تا عراق را به سمت فرآیند سازش متمایل و پشتیبانی نفتی عراق را از رژیم صهیونیستی از طریق فروش نفت اقلیم کردستان به اسراییل عملی کنند. اما به هر حال این توطئه‌ها در حال خنثی شدن است، از جمله اینکه حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان در اردن حضور قدرتمندی داشت.

به‌رغم همه تلاش‌هایی که در ماه‌های اخیر در داخل انجام شد تا نظام جمهوری اسلامی ایران را تضعیف کنند و باعث تضعیف موضع نظام در مقابل مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی شوند، اما نتیجه‌ای نگرفته‌اند. اقدام اخیر پارلمان اروپا، برای تصویب پیشنهاد قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی، اقدامی مذبوحانه و نمایشی از سوی اروپایی‌ها بود که به ملت‌های خود وانمود کنند که ما همچنان مقتدریم و می‌توانیم با جمهوری اسلامی ایران برخورد بکنیم. این اقدام از یک سو نشان‌دهنده عصبانیت و از سوی دیگر نشان‌دهنده شکست‌هایی است که از جمهوری اسلامی ایران خورده‌اند. بازوی جمهوری اسلامی ایران در منطقه، سپاه پاسداران است که نماد اقتدار تهران است. عصبانیت امروز اروپا به این دلیل است که تمام توطئه‌های غربی در عراق، سوریه، لبنان، یمن و فلسطین شکست خورد. در داخل ایران هم تلاش کردند حرکت‌هایی انجام دهند که باز هم موفق نشدند و بالاخره عصبانیت خودشان را در قالب قطعنامه پارلمان اروپا نشان دادند.

در جلساتی که برگزار می‌شود، اروپایی‌ها خودشان هم اذعان می‌کنند که اگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نبود، داعش الان در پایتخت‌های اروپایی در حال  جولان بود. تلاش‌های موفقی که شهید قاسم سلیمانی و همراهانش انجام دادند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ده‌ها شهید در مبارزه با تروریسم داعش در سوریه و عراق داد، باعث شد تا غده سرطانی به نام داعش که در منطقه منتشر شده ‌بود از بین برود. اروپایی‌ها دقیقا با همان نهادی که با تروریسم مواجه شد و آن را نابود کرد، چنین برخوردی را انجام می‌دهند. یکی از نتایج مهم که می‌توان از برخورد اروپایی‌ها گرفت، این است که آنها مستقل نیستند و تحت‌تاثیر و نفوذ صهیونیسم و امریکا قرار دارند. امریکا تمام برگه‌ها و گزینه‌های خود را برای برخورد با جمهوری اسلامی ایران خرج کرده است. چهارسال است که امریکایی‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده‌اند. دیگر کاری نمانده است که امریکایی‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران انجام دهند، جز برخورد نظامی که فعلا قدرت آن را ندارند. در نتیجه واشنگتن روی اروپایی‌ها فشار وارد کرده است تا آنها از این برگه استفاده کنند. جمله‌ای که آقای امیرعبداللهیان گفت، واقعا صحیح است که اروپایی‌ها به پای خودشان تیری شلیک کرده‌اند، چرا که بعدا پشیمان خواهند شد. اگر اروپایی‌ها می‌خواهند در کشورهای خودشان آرامش داشته‌ باشند و شرایط سختی در مقابل تروریست‌ها نبینند، مجبور هستند که با سپاه تعامل کنند، چرا که این قدرت سپاه پاسداران بود که تروریست‌ها را در منطقه نابود کرد و نشان داد قدرت بی‌نظیری است که می‌تواند با تروریسم مقابله کند. سپاه تروریست‌ها را خوب شناخته است و می‌داند چه برخوردی با آنها بکند و چه روش‌هایی می‌توان در مقابله با آنها به کار گرفت. سپاه عملا در میدان نبرد زمینی با تروریست‌های داعش مواجه شد، در حالی که امریکایی‌ها و اروپایی‌ها با کارزارهای عملیات هوایی و بمباران و استفاده از پهپادها سراغ داعش رفتند که اثر عملی چندانی نداشت. سپاه در نبردهای رودررو و تن به تن و شرایط بسیار سخت با داعش مواجه شد و این گروه را از بین برد.

حرکت پارلمان اروپا، یک اقدام مذبوحانه بود که نشان می‌داد به مرحله یأس رسیده است. شرایط اروپایی‌ها چندان خوب نیست. متاسفانه لابی برخی ایرانیان که وطن‌دوست نیستند، وجود دارد. آنها در آنجا حرف‌هایی زدند و اقداماتی کردند که در راستای اهداف امریکا و رژیم صهیونیستی بود و در این اقدام بی‌اثر نبود. این افراد به کشور و ملت خودشان آسیب زدند و اروپایی‌ها را جری کردند که این اقدام را انجام دهند.

 



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید