پودر ماشین لباسشویی چیست و چه تفاوتی با پودر دستی دارد؟

0
80


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

لباسشویی را می‌توان یکی از ضروری‌ترین و بهترین لوازم منزل محسوب کرد که بدون وجود آن، حقیقتاً زندگی دشوارتر می‌شود. این وسیله کاربردی نیز مانند هر وسیله دیگر به مراقبت و دقت در استفاده نیاز دارد تا مدت‌زمان بیشتر و مفیدتری بتوان از آن استفاده کرد. یکی از راه‌های مراقبت از لباسشویی‌ها، استفاده از پودر ماشین لباسشویی مرغوب است.

پودر ماشین لباسشویی به‌صورت اختصاصی برای این وسیله تولید می‌شود، به همین خاطر هرگز نباید با پودر دستی لباس اشتباه گرفته شود. در ادامه ضمن بررسی تفات پودر دستی لباس و پودر ماشین لباسشویی، به بررسی بهترین برندها در خرید پودر ماشین لباسشویی نیز خواهیم پرداخت. پس با ما همراه شوید.

فرق پودر دستی و پودر ماشین لباسشویی چیست؟

در این بخش به بررسی تفاوت پودر دستی شستشوی لباس و پودر ماشین لباسشویی می‌پردازیم. در وصف ویژگی‌های هریک از آن‌ها می‌توان گفت:

  • ویژگی‌های پودر دستی لباس

ترکیب پودرهای دستی شستشوی لباس طوری است که از آسیب‌های احتمالی پوست و بروز آلرژی پیشگیری می‌کند. به همین خاطر است که به‌راحتی می‌توان با دست از آن‌ها استفاده کرد. پودرهای دستی همچنین در آب سرد حل می‌شوند و کف مناسبی ایجاد می‌کنند. وجود مواد معدنی مانند سدیم کربنات در ساختار پوردهای دستی سبب کف‌کنندگی آن‌ها در آب با دمای پایین می‌شود که حل‌شوندگی بالایی را به همراه دارد.

انسانس‌های معطر پودر دستی سبب خوشبوشدن لباس‌ها می‌شود. این نوع پودرها همچنین به دلیل وجود مواد فعال آنیونیک، خاصیت لکه‌بری و پاک‌کنندگی خوبی دارند و سبب درخشندگی بیشتر لباس‌ها می‌شوند. این پودرها برای شستشوی قالی و دیگر چیزهایی که با ماشین لباسشویی قابل شستن نیستند بسیار مناسب است. همچنین برخی از لباس‌های نوزاد یا لباس‌های ابریشمی که ماشین لباسشویی ممکن است به آن‌ها آسیب برساند، بهتر است با پودر دستی شسته شوند.

  • ویژگی‌های پودر ماشین لباسشویی

پودرهای شوینده مخصوص ماشین لباسشویی دارای ترکیبات کاملاً متفاوتی به نسبت پودرهای دستی هستند. درواقع در ترکیب پودر ماشین لباسشویی، انواع آنزیم‌ها به کار می‌رود که هریک از این آنزیم‌ها دارای کاربرد ویژه‌ای هستند که این کاربردها علاوه‌بر تأثیرگذاری روی تمیزی لباس، روی عملکرد خود ماشین لباسشویی نیز تأثیر دارند. برای مثال آنزیم‌های مختلف دارای خواصی همچون «پاک‌کنندگی»، «کاهش مصرف انرژی»، «کاهش زمان شستشوی لباس»، «کاهش دمای شستشو»، «کاهش مقدار آب مصرفی»، «حفظ شادابی لباس‌ها» و …. هستند. قدرت انحلال این پودرها متناسب با قدرت آبکشی ماشین لباسشویی تولید می‌شود.

همچنین قدرت پاک‌کنندگی و لکه‌بری پودر ماشین لباسشویی بسیار بالا است. به طوری‌که در برخی از موارد خاص با دقت بالا و استفاده از دستکش می‌توان از آن‌ها برای لکه‌بری برخی از سطوح نیز استفاده کرد. می‌بینید که تفاوت‌های بارزی در ترکیب و کارکرد پودر ماشین لباسشویی و پودر دستی وجود دارد که آن‌ها را در جایگاه ویژه خود نگه‌داشته و آ‌ن‌ها را به‌شدت از هم متمایز می‌کند. در ادامه بیشتر بررسی خواهیم کرد که اگر آن‌ها را به‌جای هم استفاده کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟

پودر ماشین لباسشویی چیست و چه تفاوتی با پودر دستی دارد؟

اگر از پودر دستی برای ماشین لباسشویی یا برعکس استفاده کنیم، چه اتفاقی می‌افتد؟

با توجه به تفاوت‌های بارزی که بین پودر دستی و پودر ماشین لباسشویی وجود دارد، استفاده از آن‌ها به‌جای هم‌دیگر هرگز توصیه نمی‌شود. چراکه:

۱٫شوینده‌های دستی به زمان بیشتری برای حل‌شدن در آب نیاز دارند؛ به همین خاطر اگر آن‌ها را در ماشین لباسشویی بریزید، قبل از این‌که پودر به‌صورت کامل در آب حل شود زمان شستشو به پایان می‌رسد که این عمل سبب کثیف ماندن لباس‌ها و اختلال در فرآیند شستشوی ماشین می‌شود.

۲٫به دلیل این‌که پودرهای دستی کف بسیار بالایی تولید می‌کنند، ماشین قادر به کنترل آن نیست. در نهایت اگر از پودر دستیدر ماشین لباسشویی استفاده شود، ممکن است کف آن به دیگر قسمت‌ها نفوذ کرده و سبب آسیب رسیدن به قطعات الکترونیکی ماشین لباسشویی شود.

پودر ماشین لباسشویی چیست و چه تفاوتی با پودر دستی دارد؟

۳٫فرمولاسیون پودرهای دستی به پوست انسان آسیب نمی‌زند اما اگر از پودر لباسشویی برای شستشوی دستی استفاده شود، ترکیبات شیمیایی پودر ماشینی سبب بروز سوزش، خارش و حساسیت‌های پوستی می‌شود. همچنین اگر کف حاصل از پودر ماشینی به درون چشم یا صورت بپاشد، می‌تواند سبب ایجاد آسیب شود.

۴٫علاوه‌بر امکان آسیب به پوست، پودرهای ماشینی کف اندکی دارند تا زمان شستشو در لباسشویی را به حداقل برسانند. بنابراین اگر از پودر ماشینی برای شستشوی دستی استفاده شود، به سختی کف می‌کند و استفاده از آن با دست سخت است.

معرفی پودر بینگو، بهترین برند پودر لباسشویی

برندهای بسیاری در فروشگاه‌ها وجود دارند که برخی از آن‌ها دارای کیفیت بالاتری هستند. البته اخیراً برخی از برندهای برتر شوینده کپی شده‌اند و نسخه غیراصلی و ناکارآمد آن‌ها در بازار عرضه شده که تشخیص آن‌ها از پودر اصلی کار دشواری است. از همین رو بهتر است از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید؛ چون این فروشگاه‌ها از ویزیتورهای اصلی شرکت‌های شوینده خرید می‌کنند و می‌توان از اصلی بودن محصولات آن‌ها اطمینان بیشتری داشت. برندهایی مانند بینگو «Bingo» دارای کیفیت مطلوبی هستند و می‌توان چه برای تهیه پودر دستی و چه برای تهیه پودر ماشین لباسشویی از برند بینگو استفاده کرد. آن‌گاه متوجه کیفیت آن در جریان شستشو خواهید شد.

پودر ماشین لباسشویی چیست و چه تفاوتی با پودر دستی دارد؟

چطور پودر شستشو را متناسب با نیاز خود انتخاب کنیم؟ 

با توجه به آن‌چه گفته شد، منطقی است که پودر ماشین لباسشویی و پودر دستی را فقط در جای مناسب خود استفاده کنید و هرگز از آن‌ها به‌جای هم‌دیگر استفاده نکنید. البته تمام خاصیت‌های نامبرده برای پودرهای اصلی ماشینی و دستی صدق می‌کنند. به طوری‌که پودرهای تقلبی یا غیراصلی فاقد چنین خاصیت‌هایی هستند. بنابراین سعی کنید همیشه پودر ماشینی یا دستی خود را از بین برندهای برتر انتخاب نمایید!

 



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید